علامه فضل‌الله:

اسراییل لکه ننگ بر پیشانی‌کشورهای عربی است

علامه محمد حسین فضل‌الله اظهار داشت: از مهمترین خطراتی که تلاش‌های کنونی‌ آمریکا در منطقه به دنبال خواهد داشت سوق دادن اعراب در زمینه به رسمیت شناختن عملی و علنی اسراییل است.او تاکید کرد: اسراییل لکه ننگ بزرگی بر پیشانی تمام کشورهای عربی است.
کد خبر: ۱۷۴۸۸۸

به گزارش ایسنا، علامه محمد حسین فضل‌الله، مرجع عالیقدر شیعه در لبنان به مناسبت شصتمین سال تاسیس رژیم صهیونیستی این سوال را مطرح کرد که "چرا اتحادیه‌ عرب و سازمان کنفرانس اسلامی در سالگرد روز نکبت تلاشی نمی‌کنند و از کشورهای عربی-اسلامی برای حضور در فلسطین در مقابل جشن‌های اسراییلی و غربی در اسراییل دعوت نمی‌کنند؟"

او خواستار بازنگری کشورهای عربی در عملکردشان در قبال مساله فلسطین شد و گفت: رژیم صهیونیستی این روزها شصتمین سال تاسیس خود را در سرزمینی جشن می‌گیرد که در دهه چهلم قرن گذشته بسیاری از ساکنان آن فلسطینی بودند و جمعیت یهود آن یک ششم این جمعیت بود. در حالی که اسراییلی‌ها و کشورهای غربی بسیاری از فلسطینی‌ها را از این سرزمین رانده و نیمی از یهودیان جهان را وارد فلسطین کرده‌اند و علنا پنج میلیون فلسطینی را در سراسر جهان آواره کرده‌اند.

وی ادامه داد: اسراییل که رهبران جهان را این روزها برای شرکت در این جشن دعوت کرده اشتباه علنی غرب در تاریخ جدید است. اسراییل لکه ننگ بزرگی بر پیشانی تمام کشورهای عربی است که شعار حقوق بشر را سر دادند و به طور بی‌سابقه‌ای به آواره ساختن ملت فلسطین از سرزمینشان پرداختند و هم چنان نیز به جنایت‌هایشان تحت عنوان قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهند. بر هیچ کس پوشیده نیست که این رژیم بر اساس ظلم و وحشی‌گری شکل گرفته و همواره نیز در خصوص تمام جنایت‌ها و کشتار‌هایش از دیر یاسین و کفر قاسم گرفته تا کشتارهای حولا، کشتارهای صبرا، شتیلا، قانا و کشتار صدها سرباز مصری در جنگ سال 1973 مورد حمایت غرب بوده است در حالی که هیچ رهبر غربی تاکنون جرات صحبت درباره جنایت‌های جنگی اسراییل را چه در خصوص جنگ علیه لبنان و چه در کشتارهای مداوم علیه ملت فلسطین نداشته است.

علامه محمد حسین فضل‌الله خاطرنشان کرد: تلاش برای برگزاری شصتمین سال تاسیس اسراییل و مقدمه چینی آن از سوی اسراییل، آمریکا و غرب در واقع می‌خواهد این مساله را به اثبات برساند که یهودیان اشغالگر در داخل فلسطین دریابند که جامعه جهانی به طور کامل از آنها حمایت می‌کند، به آنها توجه دارد و از ادامه موجودیت آنها حمایت می‌کند به طوری که در این زمینه از هیچ کمک نظامی دریغ نکرده است. همین مساله باعث شده که اسراییل آزادانه در کشورهای عربی و اسلامی دست به جنایت بزند.

این مرجع تقلید شیعه اظهار داشت: چرا اتحادیه‌ عرب و سازمان کنفرانس اسلامی به مسوولیت‌شان در خصوص زنده نگه داشتن روز نکبت و برگزاری مراسم در فلسطین با توجه به کنفرانس بین‌المللی که اسراییل برگزار کرده است، اقدام نمی‌کنند؟ چرا فلسطین را به عنوان یک واقعیت ثابت شده معرفی نمی‌کنند؟ چرا هیچ کس در مورد هدف قرار گرفتن اعضای مقاومت و حمله به نقاط مختلف کشورهای عربی سوالی از اسراییل نمی‌کند اما همه می‌خواهند مقاومت را نابود کنند؟ اگر این مقاومت شریف نبود الان اشغالگران آمریکایی مناطق مختلف و متعددی از جهان عرب و اسلام را به اشغال در آورده بودند.

علامه فضل‌الله افزود: از مهمترین خطراتی که تلاش‌های کنونی‌آمریکا به دنبال خواهد داشت سوق دادن اعراب در زمینه به رسمیت شناختن عملی و علنی اسراییل است چرا که به این ترتیب آمریکا سعی می‌کند کشورهای عربی را وادار به اعمال فشار بر فلسطینی‌ها برای پذیرش راه‌حل صلح مورد دلخواه خودش کند.

او ادامه داد: از تمام کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهم در راستای زنده نگه داشتن روز نکبت در رویارویی با تمام تلاش‌های آمریکا، غرب و اسراییل وارد عمل شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها