گروه اقتصاد: معاون وزیر گفت: برای پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کنندگان و جلوگیری از قطع برق، با برخی کشورهای همسایه برای واردات برق به توافق رسیده‌ایم. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی روز گذشته به تشریح جزییات برنامه‌های وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی در شبکه سراسری برق پرداخت. به گزارش مهر، محمد احمدیان در خصوص وضعیت تولید و مصرف برق در کشور گفت: هم اکنون تراز مصرف و تولید برق در کشور همسان است، اما قطعا در روزهای اوج مصرف یعنی تیرماه این تراز منفی خواهد بود و تلاش وزارت نیرو این است که با همکاری مشترکان بتواند جلوی هرگونه خاموشی در شبکه را بگیرد.
کد خبر: ۱۷۳۲۰۱
 احمدیان گفت: برنامه وزارت نیرو دریافت حداکثر انرژی ممکن از کشورهای همسایه است؛ ضمن این‌که برای تامین برق مورد نیاز کشور برنامه‌های وسیعی تدارک دیده شده که از جمله آن مدیریت مصرف برق است. این درحالی است که براساس مصوبه ستاد خشکسالی کشور، وزارت نیرو مکلف شد تا با تمهیدات مختلف، مصرف شبکه سراسری را 10 درصد کاهش دهد که این امر با همکاری مشترکان قابل دسترسی است.

وی تصریح کرد: به این ترتیب هدف ما این است که میزان کمبود تولید برق به حداقل کاهش ‌یابد؛ بخشی از این کاهش مربوط به روشنایی معابر است که متاسفانه اتوبان‌های تهران با استانداردهای روشنایی معابر در دنیا همخوانی ندارد. به این معنا که آنچه بخش عمده مصرف برق را تشکیل می‌دهد، شدت روشنایی بیش از حد متعارف است.

احمدیان تصریح کرد: از ابتدای ماه میلادی جاری با کشورهای همسایه شمالی نظیر ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان هماهنگی شده تا با حداکثر توانی که در اختیار دارند به ایران برق صادر کنند. برخی از این کشورها به دلیل خشکسالی‌های اخیر با کمبود برق مواجه هستند، اما به طور معمول واردات 200 مگاوات از ارمنستان، 230 مگاوات از ترکمنستان و 200 مگاوات از آذربایجان پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، مذاکراتی نیز صورت گرفته که بر مبنای آن تلاش داریم این رقم افزایش یابد، ولی تعهد این کشورها برای صادرات برق به ایران در حد ارقام مذکور است.احمدیان گفت: برنامه وزارت نیرو این است که با همکاری تولیدکنندگان داخلی، 35 میلیون شعله لامپ کم مصرف در بازار با قیمت مناسب یارانه‌ای و کیفیت مناسب عرضه شود. بر این اساس با تمام تولیدکنندگان داخلی هماهنگ شده تا کل تولید آنها توسط وزارت نیرو خریداری شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها