رییس سازمان کار و امور اجتماعی استان اصفهان، افزایش اشتغال، تولید ثروت و توسعه‌ اقتصادی را عامل مهم از بین رفتن فقر اقتصادی در جامعه عنوان کرد. کاهش نرخ بیکاری در جامع باعث افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌شود که برای حفظ و کاهش نرخ بیکاری افزایش نقدینگی بیشتر در بخش‌های سرمایه در گردش یک امر ضروری است.
کد خبر: ۱۷۱۳۳۱

 مرتضی ماندنی، در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به فرا رسیدن هفته کارگر، افزود: کاهش نرخ بیکار‌ی در استان اصفهان را یک اقدام مهم دانست و گفت: اگر مشارکت بانک‌ها در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی نباشد، نرخ بیکاری از 2/8 درصد به همان 12 درصد افزایش می‌یابد.

رییس سازمان کار و امور اجتماعی اصفهان با بیان این که با کاهش نقدینگی در کلیه‌ی بخش‌ها، افزایش جمعیت قشر بیکار را خواهیم داشت، تصریح کرد: اگر سیاست‌های انقباضی بانک‌ها ادامه پیدا کند در تامین نقدینگی واحدهای اقتصادی و سرمایه در گردش با مشکل مواجه خواهیم شد.

ماندنی یادآور شد: هزینه کردن در راستای تولید و بهره‌وری اقتصادی، کاهش نرخ تورم و افزایش توسعه‌ی اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

وی، فعالیت بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در اصفهان را قابل توجه دانست و گفت: استان اصفهان جزو پنج استان منتخب در زمینه‌ی توسعه بنگاه‌های اقتصادی زودبازده است.

رییس سازمان کار و امور اجتماعی اصفهان، همچنین به برنامه‌های این سازمان در سال 87 اشاره و اظهار کرد: نظارت و گسترش بنگاه‌های زودبازده اقتصادی از محوری‌ترین برنامه‌هایی است که در سال جاری مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی گفت: بر اثر نبود نظارت بر کار بنگاه‌های زودبازده در سال‌های گذشته بسیاری از منابع مالی اختصاص داده شده به این بنگاه‌ها از بین رفته است.

ماندنی، بکارگیری 16 نفر بازرس مخصوص را از طرح‌های جدید این سازمان برشمرد و گفت: پرداخت یارانه به بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرین مورد بهره‌برداری قرار گرفته، ادامه طرح اشتغال مجدد بیمه بیکاری، ساماندهی اشتغال اتباع خارجی، تجلیل از کارگران نمونه، کارآفرینان برتر و زنان سرپرست خانوار، ارایه دوره‌های کسب کار و آفرینی از برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

ماندنی، کمک به تعاوی‌های مسکن جهت ارایه تسهیلات مسکن کارگری را، از طرح‌های دیگر این سازمان در سال 87 عنوان کرد و گفت: اجرای ماده 103 قانون برنامه‌ی چهارم توسعه که در آن معافیت کارفرما برای پرداخت سهم بیمه کارگر است، به اجرا درمی‌آید.

وی ادامه داد: همچنین طرح تبصره یک ماده شش قانون بیکاری که در آن 70 درصد حقوق کارگر توسط دولت و 30 درصد توسط کارفرما پرداخت می‌شود به مرحله‌ی اجرا می‌رسد.

رییس سازمان کار و امور اجتماعی اصفهان در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در حال حاضر بیشترین عامل بیکاری در جامعه نبود رشته‌های متناسب در دانشگاه‌ها برای تحصیل جوانان است چرا که بیشتر رشته‌هایی که هم اکنون در موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها تدریس می‌شود فاقد کارآیی در بازار روز جامعه است.

ماندنی اضافه کرد:‌ در حال حاضر بازار کار به رشته‌های صنعتی و فنی نیاز دارد که تدریس آن نه در دانشگاه‌ها و نه در مراکز فنی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود که در این رابطه دانشگاه‌ها موظف‌اند برنامه‌ریزی‌هایی اعمال کنند که دانشجویان با گذراندن کلاس‌های تخصصی متناسب با نیاز روز، به اشتغال مشغول شوند.

رییس سازمان کار و امور اجتماعی استان اصفهان، توسعه‌ی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، انجمن‌های صنفی، شوراهای سازش و حل اختلاف کارگران، ایجاد 22 شعبه شورای سازش در خانه‌های صنعت و معدن، راه‌اندازی اتوماسیون اداری، بهره‌وری مناسب از انرژی در محیط‌های کار، آموزش کارگران و کارفرمایان را از برنامه‌های مهم این سازمان در سال جاری برشمرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها