جام‌جم آنلاین: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا ضمن تاکید مجدد بر لزوم خروج نیروهای امریکایی از عراق سیاست کاخ سفید را باعث از بین رفتن قدرت ارتش در حمایت از ملت امریکا دانست. به گزارش خبرگزاری عراق، پلوسی بار دیگر از دولت امریکا خواست نیروهای نظامی این کشور را از عراق خارج کند و به عراقی‌ها اجازه دهد مسوولیت استقرار امنیت و ثبات را خود بر عهده گیرند.
کد خبر: ۱۶۸۷۹۸

وی همچنین با کم‌اهمیت خواندن اظهارات عده‌ای مبنی بر این‌که عقب‌نشینی از عراق عواقب وخیمی خواهد داشت واگذاری مسوولیت‌ها به شهروندان عراق را تنها نتیجه خروج نظامیان امریکا از عراق دانست.

سفر رئیس رژیم صهیونیستی به لهستان‌

جام‌جم آنلاین: شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی روز گذشته برای دیداری رسمی سه روزه‌ای عازم ورشو، پایتخت لهستان ‌شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، پرز در این سفر به همراه مقامات لهستان در مراسم ویژه‌ای که به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد قیام ورشو که در زمان جنگ جهانی دوم روی داد شرکت خواهد کرد.

پرز در این سفر با مقامات لهستان و تعدادی از وزیران خارجه کشورهای اروپایی نیز در حاشیه این مراسم دیدارهایی خواهد داشت. او در پارلمان لهستان نیز سخن خواهد گفت.

تاکید چاوز بر تشکیل پیمان آتلانتیک جنوبی‌

جام‌جم آنلاین: هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا بار دیگر خواستار تشکیل شورای دفاعی امریکای جنوبی (ساتو) برای مقابله با تهدیدهای مشترکی که متوجه کشورهای منطقه است، شد.

به گزارش خبرگزاری افه اسپانیا، چاوز که دیروز در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا میزبان نلسون جوبیم، وزیر دفاع برزیل بود بار دیگر موضوع تشکیل شورای دفاعی امریکای جنوبی را مطرح کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا تصریح کرد: اگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی وجود دارد چرا سازمان پیمان آتلانتیک جنوبی تشکیل نشود.

پیشنهاد براون درباره بحران دارفور

جام‌جم آنلاین: گوردون براون،  نخست‌وزیر انگلیس سرگرم تهیه پیشنهادی برای برگزاری مذاکرات صلحی در لندن، پایتخت انگلیس در میان تمامی احزاب درگیر در بحران دارفور است.

بر اساس اعلام دفتر براون تماس‌هایی با دولت سودان و گروه‌های شورشی این کشور برقرار شده تا هر چه سریعتر زمینه برای برگزاری اجلاسی به منظور حل بحران دارفور فراهم آید.

براون روز یکشنبه در پنجمین سالگرد درگیری‌های دارفور در پیامی تصریح کرد همانند هزاران نفر از مردم دنیا از شرایط دهشتناک دارفور و پیشرفت کندی که در حل این شرایط وجود داشته، ناراحت است.

دیدار مالکی از اروپا

جام‌جم آنلاین: نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق امروز برای دیداری رسمی از مقر اتحادیه‌اروپایی وارد بروکسل، پایتخت بلژیک شده و مذاکرات خود با مقامات این اتحادیه را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محور مذاکرات المالکی در این سفر رسمی دو روزه به اتحادیه‌اروپایی انرژی و همکاری‌های دوجانبه اروپا و عراق در این حیطه خواهد بود. مالکی در این سفر با خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا و خاویر سولانا، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و همچنین یاپ دهوپ شفر، دبیرکل ناتو ملاقات خواهد کرد.

قبول دعوت قذافی از سوی پوتین‌

جام‌جم آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز 16 آوریل (28 فروردین) بنا به دعوت رسمی معمر قذافی، رهبر لیبی به طرابلس، پایتخت این کشور سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کویت، دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری روسیه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پوتین دعوت قذافی را برای دیدار از لیبی پذیرفته ‌است.

انتظار می‌رود دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین راهکارهای موجود جهت فعال‌سازی روابط دو‌جانبه به ویژه روابط اقتصادی و تجاری گفت‌وگو کنند.

جدال لفظی کلینتون و اوباما بر سر مذهب‌

جام‌جم آنلاین: هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات رقابت‌های ریاست‌جمهوری امریکا در مراسمی که در مورد مذهب در ایالت پنسیلوانیا برگزار شد از سوی اوباما به بی‌دینی متهم شد.

به گزارش هفته‌نامه آلمانی اشپیگل، اوباما در سخنانش در پنسیلوانیا تاکید کرداعتقاد و مذهب برای او بسیار مهم است و تلاش خواهد کرد به وسیله‌ای برای احقاق خواسته‌های خداوند تبدیل شود.  از آنجا که بسیاری از مردم امریکا ترجیح می‌دهند که یک مسیحی مذهبی عهده دار پست ریاست‌جمهوری  شود. دو رقیب در حال حاضر تمام تلاش خود را بر ارائه وجهه‌ا‌ی مذهبی از خود متمرکز کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها