رییس‌جمهوری در مشهد، اجرای آن را اعلام کرد:

جراحی اقتصاد کشور برای ایجاد تحولات بزرگ

"محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری عصر امروز چهارشنبه در جمع هزاران نفر از مردم مشهد در صحن جامع بارگاه امام رضا (ع) گفت: طرح تحول بزرگ اقتصادی در دولت آماده شده است و باید خود را برای جراحی بزرگ اقتصادی، اصلاحات اساسی و سازندگی عظیم آماده کنیم.
کد خبر: ۱۶۷۲۴۳

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در هفته گذشته بعضی‌ها که در داخل اهداف دشمنان را دنبال می‌کنند قبل از اعلام رسمی ابعاد این طرح، به مخالفت با آن برخاسته‌اند، افزود: این طرح یک طرح علمی، کارشناسی و دقیق است که به زودی ابعاد آن را در یک گفت و گوی تلویزیونی برای مردم تشریح خواهیم کرد.

ایرنا که این خبر را مخابره کرده است، توضیحات بیشتری در این زمینه نداد.

اظهارات رییس جمهوری لحظاتی پس از آن صورت می گیرد که "غلامحسین الهام" سخنگوی دولت پس از روزها انتشار شایعاتی در جامعه در باره تغییرات در تیم اقتصادی دولت، سخنان قبلی خود مبنی بر تغییرنکردن وزرا را پس گرفت و بطور رسمی اعلام کرد که ظرف روزهای آینده "داود دانش جعفری" وزیر امور اقتصادی و دارایی از کابینه خارج می شود.  او گفت که علاوه بر جعفری، "مصطفی پورمحمدی" وزیر کشور هم از مقام خود کناره گیری می کند.

یک ملت نمونه

رییس جمهور تصریح کرد: ملت ایران امروز یک ملت نمونه، شاهد و الگو و پرچمدار است و همه باید دست به دست هم داده و به سرعت مشکلات داخل کشور را برطرف نموده و ایران عزیز را بسازیم.

وی گفت: باید مسایل اقتصادی، فرهنگی و عمرانی را برطرف کرده و به مسوولیت‌های جهانی انقلاب برسیم.
رییس جمهور تصریح کرد: ساختن کشور جز با همدلی، تلاش، کار و توکل بر خدا و روشن‌بینی و شناخت فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان امکانپذیر نیست.

احمدی‌نژاد گفت: دشمنان ما به شدت از پیشرفت ملت ایران ناراحت هستند و با استفاده از ابزارهای گوناگون و طراحی‌های مختلف می‌کوشند در مقابل توسعه و پیشرفت ملت ایران مانع ایجاد کنند.

وی طرح موضوع هسته‌ای و ایجاد درگیری‌ها در منطقه و در کشورهایی چون عراق و افغانستان و مانند آن و نیز صدور قطعنامه‌های مختلف در شورای امنیت علیه ملت ایران را از جمله بهانه‌هایی عنوان کرد که دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران طرح می‌کنند.

او تاکید کرد: باید همه همت کرده و ایران را بسازیم و همه مشکلات را برطرف کنیم.

کعبه آمال مردم

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، خراسان رضوی را کعبه آمال مردم ایران خواند و گفت: مردم خراسان در ایستادگی و شجاعت، پیشتاز ملت ایرانند و دولت برای خدمت رسانی به این استان مسوولیت ممضاعفی را در خود احساس می‌کند.

وی با اشاره به دور اول سفر استانی دولت به خراسان رضوی افزود: در آن سفر تصمیمات خوبی برای توسعه و پیشرفت استان اتحاذ شد که با تلاش مسوولان و همکاری مردم اکثر این مصوبات اجرایی شده است.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: در سفر دور دوم نیز دولت تصمیمات گسترده تر و مهمتری برای استان در دستور کار دارد و همه باید تلاش کنیم که خراسان به قطب فرهنگی، اقتصادی و سازندگی منطقه تبدیل شود.

وی از جمله تصمیمات مورد نظر برای خراسان رضوی را در این سفر تلاش برای ارتقای رتبه صنعتی استان در کشور ذکر و بیان کرد: همچنین تصویب دو طرح بزرگ حمل و نقل ریلی برای استان از دیگر طرح‌های مورد نظر دولت برای این منطقه است.

رییس جمهور گفت: قلب و دل ملت‌های مسلمان برای مشهد می‌تپد و باید راه‌ها را باز کنیم تا همه ملت‌های منطقه بتوانند به آستانی به پابوسی امام رضا (ع) بیایند.

وی قطار سریع‌السیر تهران مشهد، قطار گرگان مشهد و قطار مشهد چابهار را از جمله دیگر طرح‌هایی ذکر کرد که در جلسه هیات دولت در استان درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

احمدی نژاد همچنین از ایستادگی مردم خراسان رضوی در آرمان‌های نظام و انقلاب و استقبال پرشور آنان از خدمتگزاران خود قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها