گروه جامعه: سرپرست کلینیک سلامت خانواده گفت: بر اساس برخی تحقیقات، حداقل 50‌درصد طلاق‌هایی که در دادگاه خانواده به دلایل دیگر صورت می‌گیرد، ریشه در مسائل جنسی دارد و به تجربه ثابت شده در خانواده‌هایی که مسائل جنسی در زوج‌ها برطرف شده، احتمال فروکش کردن مشکلات در خانواده‌ها بیشتر است.
کد خبر: ۱۶۷۱۲۳

دکتر سیدکاظم فروتن در گفتگو با ایسنا افزود: در خانواده‌هایی که مسائل جنسی، زناشویی و ارتباطات عاطفی زن و شوهر مناسب نیست، والدین در تربیت فرزندانشان ناموفق بوده‌اند و عمده این فرزندان مستعد انحرافات فرهنگی و اخلاقی هستند.

 سرپرست کلینیک سلامت خانواده با اشاره به این که کشور نیازمند تشکیل شورای عالی خانواده است، بر اجباری شدن مشاوره‌های قبل ازدواج همانند سایر آزمایش‌های ضروری تاکید کرد.

وی اظهار کرد: به علت حساسیت و گستردگی مسائل جنسی و نقش اساسی آن در قوام خانواده، باید شرایط مناسب را برای نگاه مثبت به مسائل سلامت جنسی فراهم کرد زیرا صحبت از سلامت جنسی در کشور به صورت ضدارزش درآمده است. این درحالی است که آموزه‌های دینی با فرهنگ ما در نگرش به سلامت جنسی کاملا متفاوت است؛ بنابراین هر اندازه سلامت جنسی در افراد سالم ارتقا یابد، کانون خانواده از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود. فروتن با تاکید بر این که به مسائل جنسی صرفا نباید به عنوان یک بیماری یا اختلال جنسی و روحی نگاه کرد، اضافه کرد: سلامت جنسی در خانواده‌ها، سلامت خانواده‌ها و جامعه را به دنبال دارد که در کشور به آن توجه لازم نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها