گروه اقتصاد: وزیر کار در تشریح مصوبه شورای عالی کار برای افزایش حقوق کارگران در سال 87 گفت: حداقل دستمزد کارگران 219 هزار و 600 تومان تعیین شد. محمد جهرمی در گفتگو با فارس با تایید افزایش 20 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال آینده افزود: این رقم از 183 هزار تومان سال‌جاری به 219 هزار و 600 تومان برای سال 87 افزایش یافت و برای سایر سطوح درآمدی 5 درصد افزایش حقوق به علاوه رقم ثابت 845 تومان دستمزد روزانه اضافه خواهد شد. وزیر کار و امور اجتماعی افزود: افزایش حقوق در سایر سطوح دستمزدی از 20 درصد تا 6 درصد افزایش خواهد یافت که این افزایش به صورت پلکانی معکوس و در جهت حمایت از اقشار کم درآمد خواهد بود. جهرمی ادامه داد: 15 میلیون نفر کارگر در کشور وجود دارند که برخی مانند شاغلان بخش ساختمانی، حمل و نقل و کشاورزی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، ولی بیمه شده نیستند و کارگران بیمه شده تامین اجتماعی حدود 8 میلیون نفر می‌باشند. وزیر کار و امور اجتماعی تاکید کرد: با توجه به آمارها 5/21 درصد کارگران در بنگاه‌ها و کارخانه‌ها براساس حداقل مزد، حقوق دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۴۹۰۲
وی افزود: بعد از جلسات کارشناسی شورای عالی کار و حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت بحث‌های مفصلی در مورد حداقل دستمزد سال 87 به عمل آمد که، نمایندگان کارگران با توجه به مشکلات معیشتی کارگران و تورم اعلام شده 8/17 درصد از سوی بانک مرکزی، درخواست افزایش 31 درصدی دستمزد را داشتند.

جهرمی افزود: نمایندگان کارفرمایان با توجه به مشکلات واحد‌های اقتصادی مانند نساجی، صنایع تبدیلی و بنگاه‌هایی که هزینه دستمزد بخش اعظمی از هزینه تمام شده را تشکیل می‌دهد، خواستار افزایش 6 درصدی حداقل حقوق کارگران بودند تا این بنگاه‌ها دچار ورشکستگی نشوند.

وزیر کار و امور اجتماعی با تاکید بر این‌ که افزایش 20 درصدی حداقل حقوق کارگران برای سال آینده پس از بحث‌های مفصل مورد تایید طرفین کارگر و کارفرما و دولت قرار گرفته، افزود: در عین حال خواسته‌های دو طرف نماینده کارگران و کارفرمایان به طور کامل برآورده نشد.

جهرمی با اشاره به این ‌که حقوق در سطوح بالاتر از حداقل از 20 درصد تا 6 درصد افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: مجموع دریافتی‌های کارگران حداقل باید 219 هزار و 600 تومان باشد، ولی حداکثری در مورد دریافتی‌های کارگران متصور نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها