کلاهبرداری مدیر یک آموزشگاه با وعده پذیرش در دانشگاه‌

مردی که با تاسیس یک آموزشگاه غیرمجاز اقدام به کلاهبرداری از شرکت‌کنندگان در کنکور کرده بود، دستگیر شد. سرهنگ اسماعیل هادئی، رئیس پلیس آگاهی استان تهران با اشاره به فعالیت غیرمجاز یک آموزشگاه کنکور به خبرنگار جام‌جم گفت: 13 اسفندماه امسال، یکی از اهالی گوهردشت کرج در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی از تجمع 100 نفر از جوانان مقابل یک آموزشگاه کنکور خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۷۰۳

به دنبال این تماس، ماموران کلانتری 17 مهرویلا به محل موردنظر عزیمت کردند و به بررسی موضوع پرداختند و در تحقیق از تجمع‌کنندگان معلوم شد که مسوول آموزشگاه از 6 ماه قبل از عقد قرارداد با حاضران، از هر یک مبلغ 203 هزار تومان دریافت کرده تا آنها پس از گذراندن دوره دانش‌پذیری، بدون نیاز به گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی وارد دانشگاه پیام نور شوند و ادامه تحصیل دهند، اما پس از مدتی مسوول آموزشگاه به وعده‌های خود عمل نکرده و گفته است باید دوره پیش‌دانشگاهی را برای ورود به دانشگاه سپری کنند و شهریه آنها نیز پس داده نمی‌شود.
به دنبال اظهارات شاکیان، پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

انکار 2 کارمند در همکاری با مدیرعامل آموزشگاه‌


سرهنگ هادئی ادامه داد: 2 کارمند آموزشگاه کنکور به مرکز پلیس منتقل شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند و از کلاهبرداری مدیر آموزشگاه اظهار بی‌اطلاعی کردند و گفتند فقط مسوولیت کار اداری و ثبت‌‌نام دانش‌آموزان را برعهده داشته‌اند.

بنابراین آنها با سپردن وثیقه تا ادامه تحقیقات تکمیلی آزاد شدند و جستجو برای یافتن مدیر آموزشگاه کنکور ادامه پیدا کرد تا این که وی چند روز قبل به مرکز پلیس مراجعه کرد.

انکار کلاهبرداری از سوی مدیر آموزشگاه کنکور


مدیر آموزشگاه کنکور در اظهاراتش به پلیس گفت: سال گذشته دانشگاه پیام نور افراد را بدون گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی در دوره دانش‌پذیری ثبت‌نام می‌‌کرد و معلوم نبود امسال هم به همین نحو عمل کند یا نه. بنابراین من 6 ماه قبل پس از عقد قرارداد با افراد، در قرارداد ذکر کردم که اگر شرایط پذیرفتن دانش‌پذیر تغییر کرد، موسسه هیچ‌گونه مسوولیتی در این زمینه ندارد و شهریه پرداخت شده هم برگردانده نمی‌شود. وی افزود: امسال دانشگاه اعلام کرد که افراد باید دوره پیش‌دانشگاهی را سپری کنند و من طبق قانون عمل کرده‌ام و مرتکب هیچ اشتباهی نشده‌ام.

بنا بر این گزارش، مدیر موسسه با قرار قانونی یک میلیارد و 500 هزار تومانی از سوی دادیار شعبه 22 دادسرای کرج بازداشت شد و تحقیقات تکمیلی درباره ابعاد مختلف پرونده ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها