استقبال اتحادیه اروپایی از گزارش البرادعی

اتحادیه اروپایی در بیانیه ای در شورای حکام اعلام کرد: از گزارش محمد البرادعی و پیشرفت در حل موضوعات برنامه هسته ای ایران استقبال می کند. به گزارش ایرنا، سفیر اسلوونی که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپایی را به عهده دارد، به نمایندگی از این اتحادیه در بیانیه ای افزوده است : اتحادیه اروپایی قویا از تلاش های آژانس برای تکمیل یافته های خود و تایید اظهارنامه های ایران حمایت می کند.
کد خبر: ۱۶۳۳۲۶

اتحادیه اروپایی در ادامه این بیانیه با حمایت از حل موضوع هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک بر حق ایران برای برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای به عنوان یک عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرده است.

جنبش غیرمتعهدها در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی هم با محکوم کردن تصویب قطعنامه شورای امنیت برضد ایران ، بر لزوم حمایت از همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد.به گزارش واحد مرکزی خبر، نورما گویکاچیا ایستینوس ، نماینده کوبا در آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس جنبش غیرمتعهدها (نم ) در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ایران گفت : به اعتقاد ما این کار واقعا به فضای همکاری و اعتمادسازی موجود میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس ضربه خواهد زد که تاثیر بسیار مثبتی در اجرای طرح کاری (مدالیته ) داشته است . بنابراین ، جنبش نم با تصویب یا ارائه هرگونه قطعنامه برضد ایران مخالف است.

رئیس جنبش غیرمتعهدها در آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه تصریح کرد: ما به صراحت اعلام می کنیم ، در حال حاضر حمایت بیشتر از مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین حمایت از جمهوری اسلامی ایران در اجرای توافق کاری می تواند راهگشای مسائل باشد.

وی تاکید کرد: ما به این توافق نامه متعهدیم و براین باوریم که باید روح اعتمادسازی و همکاری حاکم باشد و قصد داریم بیانیه ای صادر و در آن به تحولات مثبتی که در گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده اشاره کنیم ، زیرا این نشان دهنده اجرای طرح کاری مورد توافق ایران و آژانس است.

موضوع ایران با بیانیه جمع بندی
رئیس شورای حکام پایان یافت

موضوع فعالیت های هسته ای ایران بر اساس گزارش اخیر محمد البرادعی عصر دیروز در وین با جمع بندی رئیس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان یافت.

علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس در گفتگو با خبرنگاران در این زمینه گفت : جمع بندی بخش عمده ای از دیدگاه های مثبت و پیام های جنبش عدم تعهد (نم ) را منعکس کرده است .وی افزود: در جمع بندی از پیشرفت در حل مسائل باقیمانده استقبال شده و مهمترین نکته آن است که با وجود فشار امریکا و تلاش هایی که ظرف دو هفته گذشته کرده بود، قطعنامه ای علیه ایران صادر نشد.به گفته سلطانیه ، دیپلماسی فعال و رایزنی های انجام شده از سوی ایران و نیز حمایت بی دریغ کشورهای عدم تعهد (نم ) عملا مانع از تحقق این خواسته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها