رییس پلیس استان تهران خبرداد:

دستگیری باند سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها

اعضای باند سارقان مسلح که اقدام به سرقت از طلافروشی‌ها در کرج و شهریار کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۶۳۲۷۶

 به گزارش ایسنا ، سردار علیرضا اکبرشاهی ، فرمانده انتظامی استان تهران با اعلام این خبر گفت: 30 بهمن ماه امسال در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع سرقت از یک مغازه طلافروشی در فاز 5 اندیشه شهریار بلافاصله ماموران پلیس شهریار در محل وقوع حادثه حاضر شدند که بر اساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد چند سارق مسلح به سلاح سرد با شکاندن ویترین این مغازه طلافروشی به وسیله «پتک» در کمتر از 5 دقیقه، 530 گرم طلا و جواهر موجود در ویترین را به سرقت برده و با یک دستگاه موتورسیکلت متواری شدند.

وی افزود: با اعلام وقوع این حادثه پرونده به پلیس آگاهی شهریار ارجاع و طی آن دستور رسیدگی سریع نسبت به شناسایی سارقان صادر شد.

سردار اکبرشاهی گفت: تحقیقات پلیس درباره این حادثه ادامه داشت تا این که ماموران پلیس متوجه شدند چندی پیش از وقوع این سرقت، مقدار یک کیلوگرم طلا از یک مغازه طلافروشی در فردیس کرج نیز به همین شیوه به سرقت رفته است.

بدین ترتیب با به دست آمدن این اطلاعات کارآگاهان پلیس شهریار و در ادامه پلیس استان تهران برای مشخص شدن موضوع و ارتباط این دو سرقت با احتمال ارتکاب آنها از سوی اعضای یک باند وارد عمل شدند.

رییس پلیس استان تهران افزود: بر اساس اظهارات شاهدان عینی، وقوع سرقت متهمان دو مرد و یک زن بودند که به محض ربودن طلاها با دو موتورسیکلت فرار کردند.

به گفته وی، ادامه بررسی‌های پلیس با توجه به چهره‌نگاری از متهمان نشان داد که سرکرده این باند ، «فرهاد ــ ت» ، کیف‌قاپ حرفه‌ای سطح شهرستان کرج است که مدتهاست از سوی پلیس تحت تعقیب است.

سردار اکبرشاهی اضافه کرد: بر این اساس وقتی کارآگاهان توانستند هویت متهم اصلی را شناسایی کنند، برای دستگیری وی اقدام کرده و پس از تحقیقات فراوان موفق شدند متهم زنی که اعضای باند را در هر دو سرقت همراهی می‌کرد، در فردیس کرج شناسایی کنند.

وی گفت: با شناسایی این متهم که «لینا» 16 ساله بود، ماموران در یک اقدام ضربتی دستگیرش کردند و با دستگیری این متهم ، اقدامات پلیس برای دستگیری «فرهاد» ادامه داشت تا این که پس از چند روز سرکرده تحت تعقیب باند سرقت دستگیر شد.

به گفته وی،‌ این متهم که از اراذل و اوباش تحت تعقیب و حرفه‌ای است، زمانی که در مقابل کارآگاهان قرار گرفت، ضمن اعتراف به سرقت دو طلافروشی به یکصد فقره کیف‌قاپی با همدستی 7 نفر از دوستانش از ابتدای سال 86 در سطح شهرستان کرج اعتراف کرد.

سردار اکبرشاهی افزود: این متهم سابقه‌دار که در پرونده سیاهش تجاوز به عنف، زورگیری و انواع جرایم مختلف دیگر را دارد، سرقت از مغازه‌های طلافروشی شهریار و کرج را با همدستی دوستش «لینا» و 5 عضو دیگر باندش پذیرفت.

وی اعلام کرد: همچنین ماموران پلیس در بازرسی از منزل این متهم، تعداد 14 عدد النگوی طلا، یک دستبند پهن، تعداد 5 انگشتر نگین‌دار مربوط به طلافروشی شهریار کشف و ضبط کردند.

سردار اکبر شاهی با بیان این که سومین متهم نیز به نام «رامین» به محض دستگیری «فرهاد» شناسایی شد، تاکید کرد: هر سه متهم طی یک هفته دستگیر شدند.

وی گفت: در این میان، دو مالخر که اقدام به فروش طلاهای سرقتی می‌کردند نیز شناسایی و در مجموع با ادامه پیگیری‌های شبانه روزی کارآگاهان پلیس شهریار تعداد 8 نفر از اعضای باند مسلحانه که سرکردگی آن را «فرهاد» به عهده داشت،‌ دستگیر شدند.

بنا بر اعلام رییس پلیس استان تهران، متهمان در این دو سرقت یک کیلو و 530 گرم طلا ربودند که مقداری از آن را به مالخران فروخته و مقداری را نیز ذوب کردند.

وی افزود: طلاهای کشف شده از سوی پلیس شهرستان شهریار با شناسایی مالباختگان به صاحبان آنها بازگردانده شد. همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده، یک قبضه سلاح کلت کمری که از سوی سومین متهم پس از اطلاع از فاش شدن راز فعالیت مجرمانه‌شان در بیابانی پشت انبار نفت کرج رها شده بود، پس از دستگیری وی کشف شد.

تحقیقات پلیس استان تهران پیرامون پرونده با احتمال ارتکاب سرقتهای بیشتر از سوی متهمان ادامه دارد.


کشف بیش از20 هزار بطر مشروبات‌ الکلی خارجی 

رییس پلیس استان تهران در خبر دیگری اعلام کرد: در اجرای طرح ویژه مبارزه با سارقان، طی چند روز اخیر، 284 فقره اموال مسروقه در استان کشف شد.

وی با یادآوری این که طرح ویژه مبارزه با سارقان از 4 اسفند ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان تهران آغاز شد،‌ افزود: از مجموع سرقتهای کشف شده، 105 فقره سرقت منزل و مغازه و بقیه سرقتهای دیگر از جمله خودرو و موتورسیکلت بوده است.

سردار اکبرشاهی گفت: با کشف این سرقتها 294 سارق در استان تهران دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی استان تهران اذعان کرد: هدف اصلی طرح مبارزه با سارقان، بکارگیری تمهیدات خاص پلیسی به منظورناامن کردن شرایط برای خلافکاران و مجرمانی است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با سرقت ارتباط دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز خرید نوروزی مردم، پلیس علاوه بر مسوولیت کاری خود بر خورد قاطع با دو مقوله سرقت به عنف و کیف‌قاپی را در اولویت کاری قرار داده است.

سردار اکبرشاهی یادآور شد: در ماه جاری 110 هزار و 854 عدد انواع ترقه و موادآتش‌زا نیز در استان تهران کشف شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این سه کیلوگرم مواد اولیه برای ساخت ترقه و نارنجک صوتی نیز کشف و 22 متخلف در این ارتباط دستگیر شدند.

رییس پلیس استان تهران گفت: طی 48 ساعت اخیر 18 هزار و 577 بطر مشروبات‌الکلی خارجی و یکهزار و 270 لیتر مشروب دست‌ساز در این استان کشف شد.

وی افزود: در این ارتباط 29 نفر دستگیر و دو دستگاه خودرو خاور و نیسان نیز توقیف شد.

اکبرشاهی کشف یکهزار و 90 دستگاه گوشی تلفن ، 300 دستگاه رسیور و 730 قطعه متعلقات تجهیزات دریافت تصاویر ماهواره‌ای را از دیگر فعالیتهای پلیسی استان تهران در هفته جاری ذکر کرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها