قزاقستان از حماسه سرای توس تجلیل می کند

همایش فردوسی و حماسه سرایی در ایران و آسیای مرکزی دوم و سوم اردیبهشت 87در قزاقستان برگزار می شود. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با همکاری مرکز مطالعات فرهنگی ایران و آسیای مرکزی و کتابخانه ملی جمهوری قزاقستان برای بزرگداشت یاد و نام فردوسی و بررسی حماسه سرایی در ایران و آسیای مرکزی ، همایش بین المللی فردوسی و حماسه سرایی در ایران و آسیای مرکزی را برگزار خواهند کرد.
کد خبر: ۱۶۲۸۹۴

موضوعات مورد بررسی در این همایش عبارتند از: حماسه سرایی در ایران قبل از سرایش شاهنامه ، نقش فردوسی در زنده کردن حماسه های ایران زمین ، نقش فردوسی در پالایش و احیای زبان فارسی ، تاثیر فردوسی بر حماسه سرایی در ایران (بعد از فردوسی )، حماسه سرایی در آسیای مرکزی ، بررسی تطبیقی حماسه فردوسی و حماسه های سروده شده در آسیای مرکزی.

برگزاری همایش فردوسی شکوه حماسه

در قالب برگزاری یک همایش ادبی با عنوان «فردوسی ، شکوه حماسه » از مقام علمی و فرهنگی محمدعلی اسلامی ندوشن به پاس یک عمر تلاش این پژوهشگر تجلیل می شود.

به گفته دبیر اجرایی همایش ، این برنامه نخستین عنوان از سلسله همایش های آشنایی با مفاخر ایران زمین است که در آن ، به بررسی جایگاه فردوسی در عرصه فرهنگ و ادب پارسی پرداخته خواهد شد. فاطمه جلالی گفت : در این همایش ، میرجلال الدین کزازی و محمدعلی اسلامی ندوشن نتایج سال ها پژوهش خود را در عرصه اسطوره و فردوسی شناسی به علاقه مندان عرضه می کنند.

این همایش ، یکشنبه هفته آینده در سالن امام علی (ع ) آموزش و پرورش منطقه 5تهران برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها