سخنگوی شورای نگهبان:

تنها 27 درصد از داوطلبان تایید صلاحیت نشده اند

سخنگوی شورای نگهبان گفت : این شورا در بررسی صلاحیت ها با نگاه مثبت به وضعیت داوطلبان پرداخته است. به گزارش خبرنگار «جام جم »، عباسعلی کدخدایی ، سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه ها افزود: در این دوره از انتخابات شورای نگهبان با دقت بیشتری به بررسی اسناد و مدارک جدید داوطلبان پرداخت و تا آنجا که قانون اجازه داد به پرونده ها با دید مثبت نگاه کرد.
کد خبر: ۱۶۲۶۳۵

وی در ادامه با اشاره به این که تلاش شورای نگهبان بر این است که تا پایان مهلت قانونی هر نظری در خصوص داوطلبان وجود دارد اعلام شود، افزود: تلاش می کنیم فرصت تبلیغات از هیچ کاندیدایی گرفته نشود. کدخدایی افزود: امیدواریم تا 13اسفند رسیدگی پرونده ها پایان یابد و بعد از بررسی ها، فهرست نهایی را به وزارت کشور ارسال کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این که تنها 27درصد داوطلبان صلاحیتشان مورد تایید قرار نگرفته است ، گفت : از 7597ثبت نام کننده ، صلاحیت 2059نفر مورد تایید واقع نشد که این عدد یعنی حدود 27درصد صلاحیت ها مورد تایید قرار نگرفته است.

کدخدایی افزود: بنابراین مجموع کسانی که صلاحیتشان مورد تایید واقع شده یا انصراف داده یا شکایت نکرده اند 73درصد است ، یعنی 5538نفر که البته این ارقام همچنان در حال تغییر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 106نفر از ثبت نام شدگان نیز درخواست انتقال از حوزه انتخابیه خود را داشتند که این درخواست ها دریافت شده است.

کدخدایی همچنین با اشاره به نشست های شورای نگهبان در ملاقات های حضوری با کسانی که نسبت به پرونده های خود اعترض داشته اند، گفت : شورای نگهبان پرونده ها را در چندین نوبت مورد بررسی و بازنگری قرار داد که خدایی ناکرده حقی از داوطلبی ضایع نشود تا بتوانیم در 24اسفند انتخابات پرشوری داشته باشیم.

معاون اجرایی شورای نگهبان در ادامه در خصوص رایزنی درباره صلاحیت ها نیز گفت : بارها اعلام کرده ام رایزنی ها چنانچه در جهت اجرای قانون باشد، موثر است وگرنه اثری نخواهد داشت.وی در خصوص دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز افزود: هر مرحله ای از انتخابات نیازمند آن است که شورای نگهبان نظر خود را بدهد، البته انتخابات حوزه های مختلف هم باید به تایید این شورا برسد.

کدخدایی همچنین درباره ارزیابی منشور اخلاقی انتخابات که احراز صلاحیت ها را زیر سوال می برد، افزود: بنده چنین چیزی را نشنیده ام و فکر نمی کنم چنین چیزی صحت داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص ایرادهای شورای نگهبان نسبت به طرح تعیین وضعیت شوراهای عالی نیز گفت : استدلال اعضای شورای نگهبان این است که با توجه به این که به موجب مصوبه شورای عالی اداری ، این شوراها منحل شده و مجددا باید تشکیل شود، بار مالی برای تشکیل مجدد دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها