اعتراض دولت به تغییرات لایحه بودجه در مجلس

«این لایحه بودجه ، بودجه دولت نیست ، زیرا تغییرات متعددی در آن صورت گرفته است.» اظهارات دیروز سخنگوی دولت درباره بودجه سال 87 شدیدترین اعتراضات دولت به نحوه بررسی های لایحه بودجه در مجلس و تغییرات اعمال شده روی بودجه در قوه مقننه بود که رئیس جمهور نیز در سخنان شب گذشته خود که از شبکه یک سیما پخش شد، بر این اعتراض ها تاکید کرد. غلامحسین الهام به عادت خود، اعتراض را با طنز درآمیخت و با اشاره به سریال «سلطان و شبان » و دیالوگ مادر شبان که می گفت : «این شیرو، شیروی من نیست »، گفت : حالا ما هم مانند مادر شبان باید بگوییم این لایحه بودجه ، بودجه دولت نیست زیرا با تغییرات متعددی از سوی مجلس مواجه شده ولی دولت اجرای آن را کاملا به عهده خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۶۲۶۲۷

 الهام گفته خود را با یک «اما» تکمیل کرد: «... اما مسوولیت نتایج اجرای آن به عهده مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصحلت نظام است . در این دوره مجمع مواردی را به بودجه الحاق کرده و در واقع آثار و نتایج بودجه متوجه تصویب کنندگان آن خواهد بود، نه دولت .»

وی افزود: انتظار دولت همیشه این بوده که مجلس بودجه دولت را با قوانین مصوب تطبیق دهد و تغییرات بودجه را با نظر دولت اعمال کند.

الهام همچنین خطاب به رسانه ها گفت : اضطراب گرانی و تورم انتظاری را ایجاد نکنید. سخنگوی دولت در پاسخ به گفته هایی مبنی بر فعالیت دولت در انتخابات گفت : اتهام دخالت دولت در انتخاباتی اساس است . دولت مشارکت فراگیر و گسترده مردم و برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم را پیگیری کرده و شرایط برای برگزاری این انتخابات مناسب است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها