مخفیگاه کلاهبردار هزار چهره را شناسایی کنید

بازپرس دادسرای امور اقتصادی از شهروندان خواست تا مخفیگاه کلاهبردار هزار چهره( صاحب عکس) را شناسایی و به مأموران آگاهی تهران بزرگ اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۶۱۶۷۸
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ اوایل سال 85 خانمی 55 ساله به نام مریم با حضور در اداره 14 پلیس آگاهی تهران بزرگ مبارزه با کلاهبرداری مدعی شد چند روز قبل جهت خرید یک واحد آپارتمان به تعدادی از مشاورین املاک در محدوده شمالغرب تهران مراجعه کرده که روز بعد از آن از طرف یکی از دفاتر املاک با وی تماس گرفته‌اند و به وی پیشنهاد خرید یک خانه را داده‌اند.

مریم شاکی پرونده ادامه داد: پس از رویت آپارتمان و در حضور مالک و با دادن یک سری از مدارک مالکیت و با تنظیم قولنامه‌‌ای در همان مشاور املاک اقدام به خرید ملک مذکور کرده و مبلغ 48 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت تحویل مالک قلابی داده اما یک روز پس از نوشتن قولنامه و در مراجعه به محل آپارتمان و دفتر املاک، نه از مالک آپارتمان خبری بود‌ه‌است و نه از مدیر و کارکنان آژانس املاک.

مأموران در حال بررسی این موضوع بودند که شاکی دومی به نام حسن 45 ساله حدود یک ماه بعد از شاکی اول با مراجعه به اداره 14 اظهار کرد: چندی قبل آپارتمانم را واقع در منطقه سعادت‌آباد برای فروش از طریق روزنامه آگهی کردم.

وی ادامه داد: یکی از خریداران با معرفی خود به نام دکتر مقدم و رویت آپارتمان و مدارک مالکیت، در قبال دو فقره چک کوتاه مدت به ارزش 180 میلیون تومان قولنامه‌ای را در یک یکی از دفاتر املاک منطقه تنظیم کردم که در روزهای بعد متوجه شدم هویت اعلامی خریدار جعلی بوده و دکتر مقدم قلابی با سوء استفاده از قولنامه اقدام به فروش آپارتمانم به افراد غیر نموده است.

نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی در خصوص این پرونده گفت: با طرح این شکایت و رسیدن شکات به حدود 15 نفر در اداره 14 پلیس آگاهی کارآگاهان در تحقیقات پلیسی متوجه شدند که با چند باند حرفه‌ای در امر کلاهبرداری مواجه هستند که مردی حدود 27 ساله به نام رضا در تمام این باندها به عنوان رئیس باند نقش اصلی را به عهده دارد.

وی ادامه داد: رضا با اسامی و عناوین جعلی مختلف و تشکیل چند باند کلاهبرداری با اجاره مکانهایی به عنوان دفاتر املاک و یا شرکت جعلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهانه‌هایی از قبیل خرید و فروش یا اجاره آپارتمان، خرید و فروش ملک و کالا و غیره پس از کلاهبرداری از 15 نفر شاکی بالغ بر 300 میلیون تومان اقدام به فرار کرده است.

نظری افزود: با انجام یک سری عملیات‌های پلیسی از سوی کارآگاهان هویت واقعی افراد مشخص شد که یکی از آنان به نام مرتضی در ابتدای سال جاری شناسایی و با توجه به اینکه از سوی پایگاه دوم نیز تحت تعقیب بوده توسط کارآگاهان پایگاه 2 و اداره 14 دستگیر شد.

وی ادامه داد: از آنجا که مرتضی حاضر به همکاری در خصوص شناسایی رضا نشده است بازپرس پرونده دستور انتشار عکس متهم به قصد شناسایی وی از سوی شهروندان را داده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها