اختصاصی جام جم آنلاین

دختران فرانسوی چاقو کش شده اند

باندهای شیک‌پوش دختران پاریس آماده‌اند در دعواها بر سر پسرها با رقیبان خود چاقوکشی کنند.
کد خبر: ۱۶۱۴۹۵

به گزارش تایمز آنلاین ، وقتی پلیس باخبر شد که گروه‌های رقیب درصدد تسویه حساب در محله شل در شرق پاریس هستند، ماموران را آماده آن نوع خشونتی کردند که در حومه شهرهای دچار مشکل فرانسه به امری عادی تبدیل شده است اما حتی باسابقه‌ترین ماموران که از این خشونت‌ها زیاد دیده‌اند وقتی به صحنه رسیدند،‌ متعجب شدند: همه شرکت‌کنندگان در آنچه که به «نبرد ایستگاه اتوبوس شل» معروف شده، دختران 14 تا 17 ساله بودند.

یک مامور پلیس زن که شاهد درگیری فوق در ماه جاری بوده، گفت: دخترها مانند شرورترین پسرها مشغول دعوا بودند. «چاقو، پیچ‌گوشتی، چماق و گاز اشک‌آور داشتند و از وارد آوردن هیچ آسیبی به حریف خودداری نمی‌کردند و حدود صد نفر بودند که بعضی‌ها مشغول دعوا بودند و بعضی‌ها هم تماشا می‌کردند. خیلی وحشتناک بود و اگر ما به سرعت دخالت نکرده بودیم حمام خون راه می‌افتاد.

هشت نفر از دخترها دستگیر شدند و بحث خشمگینانه درباره این تروریست‌های کوچولو که از رفتار وحشیانه همتایان مذکر خود تقلید می‌کردند، یک نگرانی که با افزایش 140 درصدی خشونت نوجوانان مونث فرانسوی از سال 2002 به اوج رسیده، تمام فرانسه را گرفت.

وقتی خبرنگاران تایمز هفته گذشته بعضی از این دختران را دیدند، نوجوانانی معمولی به نظر می‌رسیدند که در محله‌های چند نژادی که خشونت در آنها امری عادی شده، پرورش یافته‌اند. این دختران شیک‌پوش هستند، به سر و وضع خود می‌رسند، مودبانه حرف می‌زنند و تصور می‌کنند که گاز اشک‌آور و چاقوی آشپزخانه برای تسویه حساب با نوجوانان دیگر بر سر پسرها وسایلی مناسب هستند.

برای مثال، آوا، عضو باند دخترها از محله «مو» در حومه پاریس است که با رقبای ساکن نوآزیل، شهرکی در فاصله 40 کیلومتر دورتر، در ایستگاه اتوبوس شل، که همگی در یک کالج شرکت می‌کنند، درگیر شدند.

این دختر 16 ساله که ژاکت سیاه و بلوز سفید به تن داشت گفت: ماجرا از آنجا شروع شد که یکی از دخترهای نوآزیل شروع به وقت‌گذرانی با پسرهای «مو» کرد. ما به او تلفن زدیم و گفتیم دست از این کار بردارد. اگر دختری از نوآزیل باشد با پسرهای ما بیرون نمی‌رود.

دخترک از این حرف ناراحت شد و گفت: با بعضی از دوستانش می‌آید تا ما را ادب کند. خب ما هم نمی‌توانستیم جا بزنیم. دعوای اولی در ایستگاه اتوبوس 613 بعدازظهر جمعه در شل بود که ده دوازه تا دختر از هر طرف با مشت و لگد به جان هم افتادند. وقتی این دعوا بدون برنده آشکاری تمام شد نوجوانان با تلفن همراه پیام‌های کتبی برای دعوا کردن در روز دوشنبه بعد فرستادند. آنان این بار، چاقو، سلاح‌های دیگر و اسپری‌های نوعی گاز اشک‌آور برای دفاع از خود آوردند.

مامور پلیس زن فوق گفت: این روزها ما اغلب با خشونت دخترها مواجه هستیم. اما معمولا چهار یا پنج مورد آنها به درگیری جسمی بین دخترها مربوط می‌شود. من تا حالا هرگز یک درگیری مشابه ایستگاه اتوبوس شل بین دخترها ندیده بودم. اگرچه اصلا تعجب نکردم چون این روزها به نظر می‌رسد همه آنان می‌خواهند از پسرها تقلید کنند. آنها فحش می‌دهند و بد و بیراه می‌گویند، فریاد می‌کشند و واقعا رفتار تهاجمی دارند.

وی گفت: در حالی که درگیری بین پسران جوان از ویژگی‌های عادی حومه شهرهای فرانسه است و با مهاجرت، تبعیض و جدایی‌نژادی، آشوب، جنایت و مواد مخدر مترادف است، چنین درگیری‌هایی بین دختران وجود نداشت یا علنی نشده بود.

«جنابا» دختر 16 ساله دیگری که در درگیری شل دست داشت گفت: همه این‌ها درباره دفاع از سرزمین است ما با هم در مو بزرگ شدیم، از مدرسه ابتدایی با هم دوست بوده‌ایم و با هم به تفریح می‌رویم. و خیلی طبیعی است که در مقابل لات‌ها و باندهای نوآزیل در کنار هم باشیم.

و در پاسخ به این که آیا این قضایا ریشه‌ها و ابعاد قومی هم دارد با شگفتی چنین جواب داد: این دعواها دعوای سیاهپوستان با عرب‌ها یا چیزی مثل اینها نیست. همه جور آدمی بین ما پیدا می‌شود این دعوای محله و شهرکی علیه محله یا شهرکی دیگر است.

محمد، یک پسر 16 ساله گفت: این روزها بعضی از دخترها به حدی باورنکردنی خشن هستند. آنها از ما شرورترند. چند روز پیش دختری در مدرسه با چاقو مدتی پسری را تعقیب می‌کرد. بالاخره پسرک ناچار از درختی بالا رفت تا از دست دختر خلاص شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها