رئیس سازمان آموزش‌وپرورش کهگیلویه‌وبویراحمد:

سرانه فضای آموزشی استان کمتر از یک متر است

رئیس سازمان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضای فیزیکی ، آموزشی در کل استان به ازای هر دانش آموز، کمتر از یک متر است اما در دولت نهم توجه ویژه‌ای به فضای آموزشی شده است از جمله این طرح‌ها تخریب و بازسازی مدارس فرسوده است.
کد خبر: ۱۶۰۳۸۷

علی محمد دانشی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در استان ما حدود 100 میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی مدارس در نظر گرفته شده بود که قسمت عمده‌ای از آن تاکنون صرف هزینه‌های عمرانی شده است.

وی تصریح کرد در سفر اخیر رئیس جمهور بودجه احداث یکهزار کلاس درس به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است و بودجه عمرانی دیگری نیز در نظر گرفته شده که این سه طرح در کنار هم باعث افزایش کیفیت آموزش در سطح استان شده که این پیشرفت تاکنون بی‌سابقه بوده است.

دانشی افزود: در مرکز استان به دلیل تراکم زیاد جمعیت با کمبود کلاس درس مواجه هستیم و اگر 700 کلاس به کلاس‌های موجود اضافه شود این کمبود برطرف می‌شود در این راستا چند طرح در ایام دهه فجر با همکاری سازمان نوسازی مدارس به بهره‌برداری رسیده است.

دانشی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون نرخ باسوادی 75 درصد اعلام شده است که این آمار رده سنی 6 تا 40 سال واجد شرایط نهضت سواد آموزی را دربرمی‌گیرد این آمار نسبت به قبل از انقلاب افزایش چشمگیری داشته و حدود 200 برابر افزایش یافته است.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها