در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در مدت 9روز برگزاری این جشنواره ، فرصتی فراهم آمد تا هنرمندان تئاتر کشور در کنار میهمانان خارجی به ارائه آثار خود بپردازند و از تجربیات هم بهره مند شوند.
در همین ارتباط، الکساندر ساشا دونجرویچ ، عضو هیات داوران جشنواره به ستاد خبری جشنواره فجر گفت : هدف اصلی از برگزاری چنین جشنواره هایی در کشورهای مختلف ، جمع شدن هنرمندان و تبادل آرا و اندیشه است.
وی ضمن تاکید بر بالا بودن سطح نمایش های اجرا شده ، افزود: انتخاب های بخش مسابقه بسیار خوب بود و کارهای ایرانی و خارجی از استانداردهای لازم نمایشی برخوردار بودند.
این استاد دانشگاه منچستر انگلستان که برای اولین بار به ایران سفر کرده است ، ضمن اشاره به کیفیت قابل قبول تئاتر ایران تاکید کرد: متاسفانه تئاتر ایران در دنیا شناخته شده نیست و باید اطلاع رسانی بهتری صورت گیرد تا هنر ایرانی ها به دیگر کشورهای دنیا معرفی شود.
پیشنهاد تازه
جشنواره تئاتر فجر علاوه بر این که محلی برای گرد آمدن هنرمندان به دور یکدیگر است ، مکانی برای دیدار و گفتگوی هنرمندان ، مدیران و مسوولان فرهنگ و هنر کشور نیز محسوب می شود.بخش اصلی و فراموش شده
یکی از بخش های جشنواره تئاتر فجر که در سایه بخش هایی همچون مسابقه بین الملل ، چشم انداز سال 87 و مرور تئاتر در سال 86 در پلاتوهای کوچک دانشکده های هنری و به دور از چشم مخاطبان عام و حرفه ای های تئاتر برگزار شد، بخش «تجربه های تئاتر دانشجویی» بود.
این بخش امسال برای نخستین بار به صورت مستقل و با داوری مجزا، میزبان 9کار برگزیده دانشجویی بود که در سالن های دانشکده هنرهای زیبا و دانشکده سینما و تئاتر روی صحنه رفتند.
یکی از علت هایی هم که باعث شد تا این بخش به جزیره ای جدا از متن اصلی جشنواره فجر تبدیل شده و بخوبی دیده نشود، انتخاب فضاهای دانشگاهی برای اجرای این نمایش ها بود.
9 نمایش بخش «تجربه های تئاتر دانشجویی » در حالی اجرا شدند که تماشاگران آن به تعدادی از دانشجویان ، بستگان و دوستان اعضای گروه ها، محدود بودند و هیچ استاد دانشگاه ، هنرمند حرفه ای یا مهمان خارجی به تماشای آنها ننشست.
این بی مهری به تئاتر دانشجویی در حالی رخ داد که دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی ، استاد دانشکده هنرهای زیبا در ارتباط با جایگاه تئاتر دانشگاهی به خبرنگار ما گفت : اتفاق ویژه و منحصر به فردی که در کشور ما رخ داده ، این است که بخش دانشجویی و دانشگاهی به موتور محرکه تئاتر ایران تبدیل شده است.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر