بخاطر همکاری با امریکا

مسکو ، اروپای شرقی را به حمله اتمی تهدید کرد

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، اوکراین و دیگر کشورهای اروپای شرقی را تهدید کرد اگر با استقرار سپر دفاعی موشکی موردنظر امریکا در خاک این کشور موافقت کند یا به ناتو ملحق شود هدف سلاح‌های هسته‌ای مسکو قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۵۹۳۴۰

روزنامه انگلیسی گاردین امروز چهارشنبه گزارش داد: به گزارش گاردین، پوتین گفت مسکو متاسفانه مجبور خواهد شد مسیر موشک‌های خود را به سمت اوکراین تغییر دهد اگر این جمهوری سابق شوروی، به عضویت ناتو درآید یا با نصب سیستم دفاع موشکی امریکا در خاک خود موافقت کند.

 پوتین پس از مذاکره با ویکتور یوشچنکو رئیس‌جمهوری اوکراین در مسکو، گفت: هدف واقعی دولت امریکا از نصب سپر دفاع موشکی در اروپای مرکزی، روسیه است نه کشورهای دیگر.

پوتین اعلام کرد هدف واقعی امریکا «خنثی کردن قدرت موشکی هسته‌ای ما است» که روسیه را وادار به انجام اقدام تلافی‌جویانه می‌کند. پوتین در پاسخ به این پرسش که اگر اوکراین به لهستان و جمهوری چک، که موافقت کرده‌اند بخش‌هایی از سیستم دفاع موشکی امریکا در خاک آنها مستقر شود، ملحق شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «گفتن و حتی فکر کردن به این که در پاسخ به استقرار چنین تاسیساتی در خاک اوکراین، که از نظر تئوری نمی‌توان آن را منتفی دانست، چه اتفاقی رخ خواهد داد وحشتناک است. روسیه می‌تواند سیستم‌های موشکی خود را به طرف اوکراین نشانه بگیرد. یک لحظه به این موضوع فکر کنید. این چیزی است که ما را نگران می‌کند.»

روسیه پیشتر گفته است اگر امریکا ایستگاه‌های رادار و موشک‌های رهگیر در اروپای شرقی سابق مستقر کند، مسکو دست به اقدامات مشابه خواهد زد. مسکو تهدید کرده است با موشک‌های کوتاه‌برد خود که در کالینینگراد در بالتیک مستقر است لهستان و جمهوری چک را هدف خواهد گرفت.

تازه‌ترین سخنان پوتین نشان می‌دهد روسیه هر کشور عضو پیمان ورشوی سابق را که با طرح دولت جورج بوش موافقت (همکاری) کند، هدف قرار خواهد داد. کرملین بارها از «تجاوز» ناتو به حیاط خلوت خود شکایت کرده است.

امریکا هنوز از اوکراین خواستار همکاری با خود نشده است.


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها