وزیر نفت گفت: هند از شرکت در خط لوله صلح کنار نکشیده و علاقمند به حضور در این قرارداد است.
کد خبر: ۱۵۷۰۱۵

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین نوذری در پایان مراسم یادواره شهید تندگویان و یکهزار شهید صنعت نفت با اعلام این مطلب به خبرنگاران با اشاره به جلسه چند روز فبل خود با معاون وزیر امور خارجه هند، اظهار داشت: مسئولان هندی در این جلسه، علاقمندی خود به شرکت در قرارداد خط لوله صلح را به صراحت ابراز کردند.
وی افزود: طرف هندی درباره حق ترانزیت، مشکلاتی را با طرف پاکستانی دارد که چنانچه این بحث حل و فصل شود، طرف هندی به طور حتم در قرارداد خط لوله صلح شرکت خواهد کرد.
نوذری، درباره نتایج آخرین دور مذاکرات خط لوله صلح بین ایران و پاکستان، با اشاره به این که قرارداد آماده امضاست، یادآور شد: هر قرارداد بزرگی که آماده میشود، باید در هیئت مدیره شرکت ملی نفت و در کارگروه ویژهای که مسائل نفت را دنبال میکند، تصویب شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون قرارداد خط لوله صلح آماده امضاست، ولی تا زمانی که هیئت مدیره شرکت ملی نفت و کارگروه ویژه آن، نظر نهایی خود درباره قرارداد را ارائه نکنند، قرارداد امضا نمی شود.

وزیر نفت، با اشاره به زمان امضای قرارداد، تصریح کرد: طرف پاکستانی باید در کشور خود مجوزهایی را اخذ کند و از سوی ما نیز باید قرارداد در هیئت مدیره و کارگروه ویژه شرکت ملی نفت ایران مطرح شود، بنابراین، به نظر می رسد بررسی این موارد 2 تا 3 ماه به طول بیانجامد.
وی، در پاسخ به سئوالی درباره این که آیا وزارت نفت برای حل مشکل افت فشار گاز در زمستان برنامه ای دارد؛ گفت: تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه نداشته ایم و هیچ یک از فعالیت های وزارت نفت بدون برنامه ریزی نیست، با این حال، از مردم درخواست می کنم در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.
نوذری، با اشاره به طرح ارائه کارت هوشمند سوخت برای گازوییل، گفت: ارائه کارت سوخت گازوییل تنها به منظور شناسایی و ایجاد نظم در مجموعه کامیون ها و خودروهای سنگین و دیزلی است و بحث سهمیهبندی گازوییل به هیچ وجه مطرح نخواهد بود.
وی، در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که آیا اظهارات سردار رویانیان درباره کارت سوخت گازوئیل و اعلام افزایش سهمیه بنزین، در محدوده وظایف وی قرار دارد؛ تصریح کرد: احتمالا سردار رویانیان در مسیری میان گروهی خبرنگار سمج قرار گرفته و به دلیل اصرار خبرنگاران، به این سئوالات این طور پاسخ داده است.
وزیر نفت، درباره ارزیابی نمایندگان مجلس از نشست مشترک خود با وزیران نفت و صنایع و معادن به منظور بررسی مشکلات سهمیهبندی بنزین، گفت: به علت جلسه همزمانی که پیش آمد، نتوانستم بحث جلسه علنی مجلس را به طور کامل دنبال کنم ولی به نظر می رسد با سئوالاتی که مطرح و توضیحاتی که داده شد، بیشتر نمایندگان، بخش عمده استدلالها را پذیرفتند.
وزیر نفت، با تأکید بر این که باید چارچوب طرح بزرگ سهمیهبندی بنزین را حفظ کرده و به پیش ببریم، ادامه داد: صرفهجویی روزانه 24 میلیون لیتر بنزین، کار بزرگی بوده است و نقایص کوچکی که در خلال سهمیه بندی آشکار شده، رفته رفته حل می شود.
وی، با اشاره به تولید روزانه 5 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی، درباره قراردادهای این پروژه ملی توضیح داد: قراردادهای پارس جنوبی به این شکل نیست که ماه به ماه قراردادی بسته شود، به هر حال قراردادهای 4 فاز از این پروژه سال گذشته منعقد شد و هم اکنون در حال آماده سازی قراردادهای بعدی بقیه فازها هستیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها