فارس: مشاور وزیر رفاه گفت: هنوز بحثی در مورد بیمارستان های رایگان برای فقرا در وزارت رفاه مطرح نشده است ، اما اگر دولت منابع مالی آن را تعریف کند، بیمه ها آمادگی اجرای آن را دارند.
کد خبر: ۱۵۶۶۲۱

به گفته پرویز افشار در زمان حاضر بحثی که در وزارت رفاه مطرح است موضوع بیمه همگانی پایه ایرانیان است تا همه آحاد مردم در مراجعه به مراکز درمانی از خدمات بیمه پایه یکسانی برخوردار شوند و فرانشیز هزینه خدمات یکسانی بین 10 تا 25 درصد کل هزینه از آنان دریافت شود.
وی افزود: اگر قرار باشد بیمارستانها با استفاده از پوشش بیمه ها به فقرا خدمات رایگان ارائه کنند این کار نیازمند بودجه است زیرا توان فعلی بیمه ها اجازه این کار را به آنها نمی دهد، حتی اضافه کردن یک قلم دارو در فهرست بیمه ای نیز نیازمند تامین بار مالی آن است.
مشاور وزیر رفاه در امور سلامت تاکید کرد: در صورت تامین شدن منابع مالی ، بیمه ها آمادگی پوشش خدمات درمانی افراد فقیر جامعه را دارند در غیر این صورت تحمیل چنین هزینه ای به بیمه ها موجب ورشکستگی بیمه ها و ناتوانی آنها در ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به مردم می شود.
وی گفت: هنوز بحثی در وزارت رفاه برای تامین منابع مالی این کار نشده است ، اما اگر دولت تکلیف کند که فرانشیزی از فقرا در بیمارستانها دریافت نشود و اعتبار آن را هم در ردیف های بودجه ای مشخص کنند، سازمانهای بیمه گر به نحو مطلوب این کار را انجام می دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها