اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد که سه باشگاه از لیگهای انگلیس ، ایتالیا و اسپانیا از سال به صورت خودکار به مسابقات جام قهرمانان باشگاههای اروپا صعود خواهند کرد.
کد خبر: ۱۵۴۴۸۹

به گزارش ایرنا ، در حال حاضر فقط دو تیم برتر لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا و لالیگای اسپانیا سهمیه حضور خودکار در مرحله گروهی این رقابتها را دارند.
یکی دیگر از تصمیمات یوفا در نشست کمیته اجرایی خود این بود که از سال فینال مسابقات جام قهرمانان باشگاههای اروپا به جای چهارشنبهها، شنبهها برگزار شود.
این کمیته اعلام کرد: شش تیم از تیم راه یافته به مرحله گروهی نیز از لیگهای ضعیفتر اروپا خواهند بود تا کشورهای بیشتری در بزرگترین مسابقات باشگاهی این قاره شرکت کنند.
"میشل پلاتینی" در جریان رقابت برای انتخابات ریاست یوفا قول داده بود که از حضور کشورهای کوچکتر در این مسابقات حمایت کند.
وی گفت: با این تغییر شرکت تیمها در لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا دمکراتیک تر خواهد بود.
بنابراین گزارش، حضور تیمهای سوم و چهارم سه کشور انگلیس، ایتالیا و اسپانیا با توجه به اینکه معمولا مقابل تیمهایی از کشورهای ضعیفتر بازی کردهاند، تقریبا همیشه تضمین شده بوده است.
اما از سال به بعد تیم چهارم این لیگها باید با تیم دوم کشورهای قدرتمندی مانند هلند یا پرتغال دیدار کنند.
در مسابقات جام یوفا نیز که از نظر اهمیت بعد از جام قهرمانان باشگاههای اروپا قرار دارد، از این پس به جای تیم، تیم در مرحله گروهی شرکت خواهند کرد.
بر همین اساس این رقابتها در مقابل گروه چهار تیمی برگزار خواهد شد و دو تیم نخست هر گروه به مرحله حذفی صعود میکنند. بر اساس شکل کنونی مسابقات در قالب هشت گروه پنج تیمی برگزار میشود. مسابقات جام اینترتوتو نیز که در تابستان برای مشخص شدن تیمهای صعودکننده به مرحله نهایی مسابقات جام یوفا برگزار میشد، از میان برداشته شده است.
یوفا همچنین اعلام کرد که مسابقات دور نخست حذفی جام قهرمانان باشگاههای اروپا با هدف افزایش فرصت پخش مستقیم مسابقات از تلویزیون، به جای دو هفته در مدت چهار هفته برگزار خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها