رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تا پایان برنامه چهارم توسعه تمامی شرکتهای ماده 1 باید واگذار شده و در سال 93 کل واگذاری ها باید به انجام رسیده باشد.
کد خبر: ۱۵۴۰۹۵

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، کرد زنگنه با بیان این مطلب و ارائه گزارشی از سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ، افزود: این لایحه ناظر بر اقدامات اقتصادی دولت است و شامل فعالیت های عمومی و خدمات عام المنفعه نمی شود.
وی که در دومین گردهمایی تخصصی مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکتهای تابعه سخن می گفت ، با اشاره به خصوصی سازی در شرکتهای دولتی مشمول صدر اصل 44 قانون اساسی اظهار کرد: طبق این قانون 80 درصد سهام شرکتهای دولتی گروه 2 مثل پست و مخابرات به بخش غیر دولتی باید واگذار شود که از این میان 20 درصد سهام در دست دولت باقی می ماند.
وی در ادامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را از نظر زیر ساخت به تنهایی معادل زیر ساخت تمام کشور برشمرد و گفت: آن بخش از دولت که باقی بماند، مورد باز تعریف و اصلاح قرار خواهد گرفت. رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: مصارف واگذاری شرکتهای دولتی 8 بند است که درآمد حاصل از فروش به حساب خاصی در خزانه دولت ریخته و در چارچوب بودجه هزینه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: از جمله مصارف واگذاری ها می توان به ایجاد خوداتکایی برای خانواده های مستضعف و محروم ، اختصاص 30 درصد درآمد به تعاونی های فراگیر ملی ، ایجاد زیربناهای اقتصادی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته اشاره کرد.
از سوی دیگر کردزنگنه در مورد سهام ایرالکو و فولاد مبارکه گفت: تغییر در شرایط عرضه بلوکی آلومینیوم و فولاد مبارکه به هیات عالی واگذاری بستگی داشته و طبق برنامه زمان بندی عرضه این دو سهم در بلوک های کوچک در زمان اعلام شده ، صورت می گیرد.
وی در گفتگو با ایسنا گفت: تغییر در شرایط عرضه بلوکی آلومینیوم و فولاد مبارکه به هیات عالی واگذاری بستگی دارد و از امروز بلوک های کوچک عرضه می شود.
وی خاطرنشان کرد: موفقیت در عرضه های بلوکی کوچک به واکنش بازار بستگی داشته و سازمان خصوصی سازی همه روش ها و تاکتیک ها را برای موفقیت در عرضه به کار می گیرد.
زنگنه در پاسخ به این که چرا با توجه به وضعیت نامناسب بازار عرضه های بلوکی صورت گرفت ، خاطرنشان کرد: به دلیل این که عرضه ها بین المللی بوده و از دو ماه گذشته برای آن تصمیم گیری و آگهی شده است و طبق برنامه زمان بندی عرضه ها ادامه می یابد و نمی توان زمان واگذاری را تغییر داد.
وی یادآور شد: زمان واگذاری چهار بلوک پنج درصدی و فولاد مبارکه در روز چهارشنبه و دو بلوک 10 درصدی آلومینیوم در روزشنبه تغییری نکرده و در زمان مقرر واگذار می شود.
رئیس سازمان خصوصی سازی با طبیعی دانستن این وضعیت تصریح کرد: فروش رفتن یا نرفتن در بورس طبیعی بوده و در سراسر دنیا به این صورت است و این طور نیست که هر سهمی حتما به فروش رسد. کردزنگنه در مورد زمان عرضه سهام پتروشیمی فناوران گفت: مسائل جزئی مربوط به این سهم در حال برطرف شدن است و تا پایان آذر، پتروشیمی فناوران در بورس عرضه می شود.
وی افزود: 23 شرکت به ارزش 230 میلیارد تومان به صورت مزایده در روزهای آینده در جراید آگهی شده و تا پایان آذرماه انجام می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها