روابط‌عمومی‌ها از مناسک‌گرایی عبور کنند و به مسأله‌محوری برسند

نخستین جشنواره و نشست سالانه روابط‌عمومی‌های اتاق بازرگانی سراسر کشور با حضور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
نخستین جشنواره و نشست سالانه روابط‌عمومی‌های اتاق بازرگانی سراسر کشور با حضور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۳۱۵۷۶

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، در این مراسم، محمدرضا نوروزپور با تأکید بر ضرورت تحول در کارکرد روابط‌عمومی‌های اقتصادی، گفت: روابط‌عمومی‌ها باید از مناسک‌گرایی، تشریفات و گزارش‌سازی عبور کرده و وارد عرصه مسأله‌محوری و حل‌مسئله شوند.

نوروزپور در سخنان خود اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ نباید صرفاً به انتشار اخبار جلسات و فعالیت‌های تشریفاتی محدود شود، بلکه باید خود را متعهد بدانند که مشکلات فعالان اقتصادی را شناسایی، روایت و پیگیری کنند. او افزود: پرسش اصلی روابط‌عمومی امروز باید این باشد که «کدام مسئله واقعی بخش خصوصی نیازمند پیگیری است؟» نه اینکه «امروز چه پستی منتشر کنیم؟».

وی با اشاره به اینکه «موضوع اصلی کشور اقتصاد است»، بیان کرد: بسیاری از چالش‌ها از تأمین مالی و صادرات گرفته تا استاندارد، مقررات و زنجیره تأمین باید در اتاق‌های بازرگانی حل‌وفصل شود و این اتاق‌ها سکوی اصلی اقتصاد کشور و پل ارتباطی میان دولت و بخش خصوصی هستند.

معاون امور رسانه‌ای وزارت ارشاد، تصویرسازی صحیح از «تاجر جسور و شریف» را یکی از مأموریت‌های اصلی روابط‌عمومی‌ها دانست و تصریح کرد: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران قهرمانان پنهان جامعه‌اند؛ کسانی که با جسارت، تولید، اشتغال و ارزش‌آفرینی را پیش می‌برند و باید با روایت دقیق و منصفانه در جامعه معرفی شوند.

نوروزپور «ذهنیت فقر» را بزرگ‌ترین مانع پیشرفت دانست و افزود: روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با روایت‌سازی، آموزش و امیدآفرینی، فرهنگ ثروت‌آفرینی و جسارت اقتصادی را تقویت کنند. وی تأکید کرد که معرفی موفقیت‌های کوچک اما واقعی در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات بسیار اثرگذارتر از پروژه‌های پرطمطراق است و می‌تواند تصویر ملموس‌تری از ظرفیت‌های اقتصادی کشور به مردم ارائه کند.

او همچنین تقویت حس «افتخار منطقه‌ای» و برجسته‌سازی ظرفیت‌های استان‌ها را یکی از رسالت‌های جدی روابط‌عمومی‌های اتاق‌ها دانست و گفت: روابط‌عمومی‌ها باید مردم، جوانان و فعالان اقتصادی را به سمت کارآفرینی، تولید و ارزش‌آفرینی هدایت کنند.

معاون امور رسانه‌ای وزارت ارشاد در پایان با اشاره به نقش مهم روابط‌عمومی در اعتمادسازی خاطرنشان کرد: نباید به اخبار منفی و ناامیدکننده ضریب داد؛ بلکه باید روایت‌های امیدبخش، مستند و واقعی از تلاش‌ها و دستاوردهای تولیدکنندگان و کارآفرینان را تقویت کرد تا سرمایه اجتماعی بخش خصوصی افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها