پوستر مرکز رشد هوش مصنوعی و رسانه رونمایی شد
آیین اختتامیه نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه»؛

پوستر مرکز رشد هوش مصنوعی و رسانه رونمایی شد

نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه»

استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های فضای مجازی

یکی از کاربردهای مهم هوش مصنوعی در حوزه رسانه، بهره‌گیری از این امکان در افکارسنجی است.
یکی از کاربردهای مهم هوش مصنوعی در حوزه رسانه، بهره‌گیری از این امکان در افکارسنجی است.
کد خبر: ۱۵۰۴۰۳۶
به گزارش خبرنگار جام جم از نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه»: محسن شاکری‌نژاد رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در این خصوص می‌گوید: یک بخش پژوهش ما که مربوط به پژوهش‌های راهبردی و کیفی مرکز است، قطعا می‌تواند از هوش مصنوعی به عنوان دستیار بهره ببرد و این مساله در آن موضوعیت دارد. اما عمده آن چیزی که از مرکز تحقیقات موردانتظار است، بحث‌های افکارسنجی و پیمایش است. در این بخش کمتر می‌توان از هوش مصنوعی استفاده کرد. شاید در طراحی پرسش‌‌نامه‌ها بتواند کمک کند اما در اجرای نظرسنجی که باید سراغ مردم برویم، نمی‌تواند کمکی به ما کند. 
 
وی ادامه می‌دهد: بخش دیگری که در حال اضافه شدن به مرکز تحقیقات است، تحلیل داده‌های فضای مجازی است. یعنی مثلا در کنار نظرسنجی میزان مخاطبان مجموعه‌های تلویزیونی، داده‌های فضای مجازی در پلتفرم‌های مختلف را تحلیل کنیم. البته این ماموریت را معاونت فضای مجازی انجام می‌دهد که ما در نهایت به نظرسنجی‌های خودمان اضافه می‌کنیم. به دنبال این هستیم که واحد تحلیل داده‌های فضای مجازی را در خود مرکز تحقیقات راه بیاندازیم. امیدواریم که این کار در سال جاری به نتیجه برسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها