معاون وزیر صمت:

محصولات صادراتی، مطابق ذائقه کشورها باشد

یزد- معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به تنوع فرهنگی و سلایق مصرف‌کنندگان در سطح جهان، تولیدکنندگان باید محصولات خود را به گونه‌ای طراحی کنند که بازار هدف را جذب کند و با ذائقه های کشورهای مختلف تطبیق داده شود.
کد خبر: ۱۴۹۵۱۶۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدعلی دهقان دهنوی در میز تخصصی کاشی و سرامیک میبد و محصولات کنجدی اردکان یزد که به صورت مشترک برگزار شد، اظهار داشت: تولیدکنندگان از روش‌های مختلفی مانند تغییر در بسته‌بندی، تغییر در نام و برند و اضافه کردن عصاره عناصر محلی استفاده کنند تا محصولات صادراتی با ذائقه‌های مختلف سازگار شوند، این روش‌ها نقش بسزایی در افزایش فروش و پاسخگویی به نیازهای بازار جهانی دارند.

وی در ادامه به محصولات کنجدی شهرستان اردکان اشاره کرد و گفت: نوآوری در محصولات و به ویژه محصولات کنجدی، بسیار مهم است. البته در محصولات کنجدی این شهرستان اتفاقات خوبی رخ داده است.  

معاون وزیر صمت ادامه داد: نوآوری باعث تحول در یک صنعت می‌شود؛ تشخیص ذائقه بازار در فروش محصولات بسیار حائز اهمیت است و اگر به ذائقه بازار توجه شود، ظرفیت فروش هم افزایش می‌یابد.

دهقان دهنوی ادامه داد: البته طعم هر محصول برای هر کشور متفاوت است و صادرات محصولات کنجدی در هر کشور باید با توجه به سلایق آن کشور، بسته‌بندی، شیرینی و مواد مناسب آن تهیه شود.

وی در ادامه به صنعت کاشی و سرامیک اشاره و تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت هر یک دلاری که شما تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بیشتر صادر کنید به آن افتخار می کند، زیرا صادرات موجب افزایش تجارت خارجی کشور می شود.  

دهقان دهنوی با بیان اینکه بخش بزرگی از فعالیت در صنعت کاشی و سرامیک بر عهده بخش خصوصی است، افزود: باید صادرات کاشی و سرامیک را به جایی برسانیم که فروشگاه‌های خرده فروشی در سراسر دنیا و مقاصد صادراتی متعلق به صنعت باشد، امروز دیگر صادرات به این صورت نیست که کالاهای مازاد بر نیاز صادر شود بلکه از این مرز عبور کرده ، باید زنجیره کاشی و سرامیک کامل باشد که اگر این اتفاق نیفتاد با مشکلات مختلفی در این صنعت مواجه و با یک شوک دربازار روبرو می شویم.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ظرفیت‌های توسعه تجارت در کشور ایجاد شده است، اما به درستی از آن استفاده نمی‌شود، افزود: سازمان توسعه تجارت ایران برای تسهیل قوانین و مقرارت صادرات کاشی و سرامیک فعال است.یکی از مشکلات این سازمان این بود که دفتر مطالعات کالایی را حذف کرده بودند، اما اکنون در حال تلاش برای احیای آن هستند.

دهقان دهنوی گفت: در هیچ کشور دیگری، همانند کشور ما، همه کالاها به راحتی صادر نمی‌شوند ابتدا توانمندی فعالان بازار ارزیابی و سپس به آن‌ها اجازه فعالیت داده می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
ربع قرن با رادیو جوان

با وحید اسدی، مدیر رادیو جوان درباره رویکرد‌های جدید این رادیو در ۲۸ سالگی تأسیس آن گفتگو کردیم

ربع قرن با رادیو جوان

نیازمندی ها