شرکت مایکروسافت برای رقابت با «آی پاد» iPod اپل سه مدل تازه از پخش کننده موسیقی اش Zune «زیون» را وارد بازار کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۹۸۲

به گزارش شبکه BBC ، پخش کننده های Zune که در سه مدل ، و گیگابایتی عرضه شده اند، به سیستم ارتباط بدون سیم wi-fi نیز مجهزند که امکان دریافت خودکار موسیقی، عکس و ویدیو را از رایانه کاربران فراهم می کند.
مایکروسافت همچنین یک سایت نیز به نام زیون سوشیال (Zune Social) را راه اندازی کرده تا کاربران آهنگ های مورد علاقه شان را به یکدیگر معرفی و به اشتراک بگذارند.
سال گذشته مایکروسافت یک میلیون و هزار دستگاه Zune را فروخت. در همین حال اپل که سازنده iPod محبوب ترین دستگاه پخش موسیقی همراه است از سال تاکنون بیش از میلیون دستگاه iPod را فروخته است.

زیون های جدید مایکروسافت از نیمه ماه نوامبر در آمریکا عرضه می شوند اما هنوز تاریخی برای عرضه آنها در اروپا تعیین نشده است.
مدل گیگابایتی Zune دلار، مدل گیگابایتی Zune199 دلار و مدل گیگیابایتی Zune دلار قیمت گذاری شده اند.
طراحی زیون های جدید شباهت زیادی به مدل های دیگر دستگاه های موجود در بازار دارند و از این نظر تحول چندانی در این محصول ایجاد نشده است.
کارشناسان در مورد این که زیون های جدید بتوانند بزودی فاصله موجود میان خود و iPod را کم کنند متقاعد نشده اند.

به نظر می آید اپل با روزآمد کردن مجموعه مدل های iPod و عرضه یک مدل touch-sensitive جهش بزرگی در این بازار ایجاد کرده و فاصله زیاد موجود را دست نیافتنی تر کرده است.
براساس آمارهای موجود، اپل کنترل درصد بازار پخش کننده های دیجیتال را در دست دارد. بعد از اپل، شرکت (SanDisk) با 5.8 درصد در مقام دوم جای دارد و مایکروسافت با 4.4 درصد رتبه سوم را در بازار دارد.
مایکروسافت هنگام معرفی زیون های جدید گفته است، انتظار دارد در جریان 3 تا 4 سال آینده بتواند یک رقیب جدی برای iPod باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها