در آستانه سالگرد عملیات طوفان الاقصی و در یادداشتی برای جام جم آنلاین مطرح شد 

حملات حزب الله به اسرائیل چگونه عادی شد؟

آنچه این روزها در سالگرد عملیات طوفان الاقصی کاملا مشهود  شده عادی شدن حملات حزب الله به رژیم صهیونیستی است و می‌توان گفت به دلیل مشکلات عدیده‌ای که بعد از عملیات طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی ایجاد شده ‌ ستون فقرات امنیتی و نظامی و دکترین این رژیم شکسته شده است.
آنچه این روزها در سالگرد عملیات طوفان الاقصی کاملا مشهود  شده عادی شدن حملات حزب الله به رژیم صهیونیستی است و می‌توان گفت به دلیل مشکلات عدیده‌ای که بعد از عملیات طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی ایجاد شده ‌ ستون فقرات امنیتی و نظامی و دکترین این رژیم شکسته شده است.
کد خبر: ۱۴۷۵۹۱۸
نویسنده  سید رضا صدرالحسینی | تحلیلگر مسائل منطقه

برای تحلیل شرایط رژیم صهیونیستی در  سالگرد عملیات طوفان الاقصی باید نگاهی به فعالیت‌های حزب الله داشت‌. لازم به یادآوری است که حملات حزب الله بعد از هفتم اکتبر علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز شد و تاکنون نیز این آتش رو به افزایش بوده است.

‌ به عبارت دیگر با توجه به افزایش و استمرار جنایات رژیم صهیونیستی حمایت‌های حزب الله نیز از مردم غزه نیز همچنان ادامه دارد و عمق آن نیز بیشتر از روزهای اول جنگ شده است. در واقع بعد از افزایش اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی یعنی جنایاتی که علیه فرماندهان انجام داد و  بعد از ماجرای انفجار پیجر‌ها وقتی رژیم صهیونیستی به اهداف خود دست پیدا نکرد. بمباران‌های هوایی را علیه مردم غیر نظامی لبنان در دستور کار قرار داد. به همین دلیل نیز عمق موشک‌های حزب الله تا حدود ۵۰ کیلومتری اراضی اشغالی افزایش پیدا کرد و حتی در مواردی به عمق ۱۵۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی نیز رسید.

بنابراین در این شرایط عادی شدن حملات حزب الله به رژیم صهیونیستی کاملا مشهود است و به دلیل مشکلات عدیده‌ای که بعد از عملیات طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی ایجاد شد در واقع ستون فقرات امنیتی و نظامی و دکترین رژیم صهیونیستی شکسته شد.

‌باید به این نکته نیز توجه داشت که در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی ظاهر کارش را نیز تغییر داد به این معنی که تا پیش از آن ادعا می‌کرد به انسانیت توجه دارد و از نیروهایش مراقبت می‌کند. اما کار به جایی رسید که رژیم صهیونیستی این ادعا‌ها را نیز زیرپا گذاشت و در بمباران‌ها اسرای خودش را نیز کشت.

 

‌بنابراین با استاندارد‌های قبل از طوفان‌الاقصی دیگر نمی‌توان اصول و قواعد جنگ رژیم صهیونیستی را مقایسه کرد. به همین دلیل این روز‌ها نیز کشته شدن اسرای باقیمانده رژیم صهیونیستی در دست حماس نیز دیگر برای این رژیم اهمیت ندارد. در واقع رژیم صهیونیستی دیگر برای هستی خود می‌جنگد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اقرار کرده است که آن‌ها برای هستی و وجود خود می‌جنگند.

در این بین شرایط در خصوص  حملات موشکی جمهوری اسلامی به رژیم صیهونیستی متفاوت است. به عبارت دیگر  عملیات موشکی جمهوری اسلامی ‌بعد از عملیات وعده صادق یک، جدی‌تر و بسیار تاثیر گذارتر شده و روی فضای داخلی، نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای نیز تاثیر گذاشته است. به همین دلیل حملات موشکی ایران برای رژیم صهیونیستی عادی نشده است و رژیم صهیونیستی از این مساله وحشت زیادی دارد و چنانچه این اقدام برای آن‌ها عادی شده بود رژیم صهیونیستی باید در فاصله کوتاهی به عملیات وعده صادق‌ 2 پاسخ می‌داد. اما چون آن‌ها می‌دانند که ظرفیت تحمل حمله بعدی جمهوری اسلامی را ندارند. این روز‌ها به قول معروف دست نگه داشته‌اند و مسائلی مانند کمک آمریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران را مطرح می‌کنند.علاوه بر این به نظر می‌رسد آن‌ها فعلا می‌خواهند از طریق عملیات‌های تروریستی پاسخ جمهوری اسلامی را بدهند.

در این بین باید به این مساله نیز توجه داشت که رژیم صهیونیستی ‌برای صلح در منطقه و دنیا خطرناک است، زیرا  یک پایه تمام جنگ‌های منطقه‌ای به شکل مستقیم یا غیر مستقیم رژیم صهیونیستی است. در واقع دخالت‌های این رژیم در مناطق مختلف سبب ناامنی و بحران شده است‌، برای نمونه در حوزه آفریقای عربی مانند سودان سبب تجزیه اولیه به سودان شمالی و جنوبی شدند و یا برای کودتا علیه دولت کنونی سوریه اقدام کردند. البته در این بین ‌ باید به موضوع داعش که از سوی آمریکا ایجاد شد و حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی از آن‌ها نیز اشاره کرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به شکل دائم برخی کشور‌ها را تهدید می‌کند. نگران کننده تر اینکه رژیم صهیونیستی حتی در سطح اتمی نیز برخی کشورها از جمله ایران را تهدید کرده است. به همین دلیل رژیم صهیونیستی سبب ایجاد اختلال در منطقه است و از تداوم صلح، آرامش، پیشرفت و توسعه در منطقه جلوگیری می‌کند. در حقیقت این رژیم سردمدار عملیات نظامی به طور مستقیم و غیر مستقیم، ترور و حمایت از جریان‌های مخالف توسعه در منطقه غرب آسیا و حوزه خلیج فارس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها