راه مراوده با ترکمنستان از اینچه برون می گذرد
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان:

راه مراوده با ترکمنستان از اینچه برون می گذرد

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان خبر داد

قفل درب «مرکز تخصصی پنبه ایران» با تصمیم یک کارمند

هاشمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت: مرکز تخصصی پنبه ایران که مجوز آن با تلاش های بخش خصوصی و سایر نهادها اخذ شد با تصمیم یک کارمند تعطیل شد.
هاشمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت: مرکز تخصصی پنبه ایران که مجوز آن با تلاش های بخش خصوصی و سایر نهادها اخذ شد با تصمیم یک کارمند تعطیل شد.
کد خبر: ۱۴۷۴۵۵۵
نویسنده شبیر دائمی

هامان هاشمی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گلستان اظهار کرد: توسعه رخ نمی دهد مگر در بستر فرهنگ؛ تفکرات توسعه ای باید در تمام دستگاه های اجرایی جاری و ساری باشد زیرا با یک تصمیم کوچک توسعه شکسته می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان افزود: کنسرسیوم تولید بذر در کشور با هوشمندی حدود پنج سال است که در کشور شکل گرفته و روی آن کار می شود، به موازات آن در گلستان هم با همکاری بخش خصوصی به عنوان سرمایه گذار، مرکز تحقیقات، پارک علم و فناوری و دانشگاه شکل گرفت و مقرر بود با هزینه بخش خصوصی برای تجهیز و پرداخت اجاره مکانی که در مرکز تحقیقات بدین منظور در نظر گرفته شده بود، با قرارداد پنج ساله طی سه دوره تمدید شود.

وی گفت: پس از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت بخش خصوصی در جهش تولید، گلستان نخستین استانی بود که توانست مجوز مرکز تخصصی پنبه ایران را دریافت کند. هاشمی اضافه کرد: این مجوز منطبق بر سیاست های بالادستی، الگوی کشت، اثرگذاری بر اقتصاد و موضوعات فرهنگی و اجتماعی بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت: بخش خصوصی برای این مجوز سرمایه گذاری میلیاردی صرف، نیرو استخدام کرد و حدود دو هزار و ۴۰۰ هکتار پنبه را به طور رایگان تحت پوشش قرار داد و یک ریال بابت هیچ طرحی پول دریافت نکرد‌.

وی تصریح کرد: در همین راستا مراودات ملی داشتیم و استان های مختلف به عنوان سرمایه گذار در حال رایزنی هستند اما با یک تغییر تحول در زیرمجموعه سازمان جهاد کشاورزی در سطح کارمندی، تصمیم گرفته شد مکانی که برای کنسرسیوم تولید بذر در نظر گرفته شده را به تعاونی مصرف تغییر کاربری دهند.

وی ادامه داد: در استانی از توسعه حرف می زنیم که چنین تصمیماتی گرفته می شود و در یک اتفاق کمدی پس از نصب تابلوی یک مرکز ملی، حدود دو ماه گذشته بر اساس تشخیص این کارمند درب مرکز قفل زده شد؛ با همه جا مکاتبه کرده اما جوابی دریافت نکرده ایم.

درآمد سرانه بدون حمایت سرمایه گذار افزایش نمی یابد

هاشمی گفت: سرانه درآمد بالا نمی آید مگر اینکه سرمایه گذار را در استان حمایت کنیم که باید در تمام لایه ها دیده شود.

وی بیان کرد: موضوعات بستن حساب ها در دارایی در تیرماه و قطعی برق دور روز در ماه در مرداد و شهریور و تعطیلی های مکرر را شاهد بودیم اما باید دید چقدر نگاه فدرالی در استان وجود داشته؟

هاشمی گفت: تا زمانی که تک تک افراد در بخش خصوصی و بخش دولتی و اجرایی نگاه فدرالی نداشته باشند، زحمات منجر به نتیجه نخواهد شد.وی تاکید کرد: مزیت های استان باید توسط مسئولان استانی در ابعاد ملی تشریح شود در غیر این صورت اتفاق مثبتی رخ نمی دهد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: قیمت گندم سال آینده به هیچ وجه کارشناسی نیست، ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومانی که اکنون در نظر گرفته شده قرار است شهریور سال آینده پرداخت شود که با در نظر گرفتن تورم ۴۰ درصدی وضعیت بسیار اسفناک خواهد شد.

دیدار رهبر ملی ترکمنستان با رهبر معظم انقلاب یک شانس برای مردم گلستان تلقی می شود

وی در ادامه گفت: دیدار رهبر ملی ترکمنستان با رهبر معظم انقلاب یک شانس برای مردم گلستان تلقی می شود و به دلایل بسیار متعدد گلستان بایستی استان معین در ارتباطات با ترکمنستان باشد.

هاشمی افزود: هرم جمعیتی قوم ترکمن، تبادل انرژی با این کشور از گلستان، مرز زمینی گلستان با ترکمنستان، خط ریلی، راه مشترک و امکانات دریایی و ظرفیت هوایی، امکانات و زیرساخت هایی که در حوزه مخابرات و فیبر نوری داریم، وجود مقبره مختوم‌قلی شاعر ترکمن و اسب دوانی از جمله دلایلی است که توصیه می کنیم گلستان استان معین در این ارتباط باشد و این جدی ترین مطالبه برای توسعه گلستان است که از شما می خواهیم این فرصت را از دست ندهید.

وی در پایان بیان کرد: دادگستری گلستان با توجه به عملکردی که داشت تعریف دیگری را از دستگاه قضا ارائه داد که قابل تحسین است و این یک رویکرد جدید به حساب می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها