ببینید ا ناکامی طرح ترور مادورو توسط آمریکا

وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای از دستگیری ۶ تبعه خارجی از جمله ۳شهروند آمریکایی، ۲شهروند اسپانیا و یک تبعه اهل جمهوری چک در این کشور و خنثی کردن طرح سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برای ترور نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۲۷۰۴
تعداد بازدید : 0

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از العالم،وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای از دستگیری ۶ تبعه خارجی از جمله ۳ شهروند ایالات متحده، ۲ شهروند اسپانیا و یک تبعه اهل جمهوری چک در این کشور و خنثی کردن طرح سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برای ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور خبر داد.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، دیوسدادو کابلو وزیر کشور ونزوئلا در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که قرار بود این شهروندان خارجی در طرح سازمان سیا برای سرنگونی دولت ونزوئلا و کشتن چند تن از مقامات ارشد این کشور ازجمله مادورو نقش ایفا کنند.

وزیر کشور ونزوئلا با اشاره به سلاح‌های کشف شده آمریکایی که به صورت غیرقانونی از سوی آمریکا وارد ونزوئلا شده بود، گفت: این سلاح‌ها از گروهی دیگر از عوامل سازمان جاسوسی آمریکا که در توطئه ترور مادورو دست داشتند، کشف و ضبط شده است.

کابلو با بیان اینکه یکی از شهروندان آمریکایی دستگیر شده به نام «ویلبرت جوزف کاستاندا گومز» از تفنگداران سابق نیروی دریایی آمریکاست، افزود: گومز سابقه خدمت در افغانستان، عراق و کلمبیا را در کارنامه خود دارد.

به نوشته سی‌بی‌اس نیوز، وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای بازداشت یک نظامی سابق این کشور در ونزوئلا را تائید و اعلام کرد: ما گزارش‌هایی هم درخصوص بازداشت ۲شهروند دیگر آمریکایی در این کشور دریافت کرده‌ایم.

در همین حال سفارت اسپانیا در ونزوئلا تاکنون به درخواست اظهارنظر در مورد دستگیری شهروندانش در این کشور پاسخی نداده است.

وزارت کشور ونزوئلا ساعاتی پیش نیز در بیانیه‌ای از کشف و توقیف بیش از ۴۰۰ قبضه سلاح آمریکایی که به صورت غیرقانونی از آمریکا وارد این کشور شده بود، خبر داده بود.

پیروزی ادعایی مخالفان دولت ونزوئلا در برابر اعلام پیروزی رسمی نیکلاس مادورو به اعتراض‌های خیابانی و درگیری با نیروهای پلیس و تنش‌های دیپلماتیک این کشور منجر شده است.

روزدوشنبه (۲۹ ژوئیه/هشتم مرداد) یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس‌جمهور ۶سال آینده این کشور معرفی شد و در مقابل، اپوزیسیون که به ادموندو گونزالس امید بسته بودند، نه تنها از به رسمیت شناختن نتایج سر باز زدند بلکه گونزالس را رئیس‌جمهور منتخب خواندند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا نیکلاس مادورو را با ۵۱.۲ درصد آرا در مقابل ادموندو گونزالس اوروتیا با ۴۴.۲ درصد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس ۷۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است.

دستگیری ۳ آمریکایی در ونزوئلا

رویترز به نقل از یک مقام ارشد ونزوئلا، گزارش داد که ۲ اسپانیایی، ۳ آمریکایی و یک تبعه اهل چک به اتهام تلاش برای بی ثبات‌سازی و توطئه علیه دولت ونزوئلا دستگیر شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز تأیید کرد که یکی از ۳ آمریکایی، عضو ارتش این کشور است.

 
 
 
 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها