وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران:

سفر رئیس‌ جمهور به عراق بسیار موفقیت‌آمیز بود

در پایان سفر سه روزه به عراق؛

رئیس‌ جمهور بصره را به مقصد تهران ترک کرد

رئیس‌جمهور در پایان سفر سه روزه خود به عراق، بصره را به مقصد تهران ترک کرد.
رئیس‌جمهور در پایان سفر سه روزه خود به عراق، بصره را به مقصد تهران ترک کرد.
کد خبر: ۱۴۷۲۴۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود پزشکیان رئیس‌ جمهور اسلامی ایران عصر جمعه ۲۲ شهر در پایان سفر سه روزه خود به عراق، بصره را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایرنا، سفر رئیس جمهور به عراق از صبح روز چهارشنبه -۲۱ شهریور ۱۴۰۳- و در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان آغاز شد.

دکتر پزشکیان در بدو ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال رسمی «محمدشیاع السودانی» نخست وزیر این کشور قرار گرفت و سپس با حضور در محل یادمان سرداران شهید مقاومت نسبت به مقام شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد.

وی در دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور، نخست وزیر، رئیس شورای عالی قضایی، سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق و معاون اول رئیس مجلس عراق گفت‌وگو کرد.

دفتر نخست وزیری عراق ۲۱ شهریور با انتشار بیانیه و عکس هایی از مراسم امضای سندهای همکاری اعلام کرد که این سندها در حوزه های آموزش نیروهای متخصص، ورزش و جوانان، تبادل فرهنگی و هنری و آثار تاریخی، آموزش و پرورش، رسانه، ارتباطات، اعزام کاروان های گردشگری دینی، کشاورزی و منابع طبیعی، پست، حمایت اجتماعی آموزش نیروهای فنی – مهندسی، ارتقا سطح نیروهای کار ماهر و بالاخره همکاری بین اتاق های بازرگانی دو کشور است.

براساس اعلام دفتر نخست وزیری عراق، وزیران و مقامات مسئول دو کشور، سندهای همکاری را در حضور دکتر پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران و محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، امضا و بین همدیگر مبادله کردند.

رئیس‌جمهور همچنین در روز دوم سفر خود، به اربیل و سلیمانیه رفت و با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر پزشکیان در سومین و آخرین روز سفر خود به عراق با استقبال استاندار، وارد بصره شد و با جمعی از نخبگان فرهنگی، مذهبی، دانشگاهی و جمعی از عشایر بصره دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران را در این سفر رسمی سه روزه، وزیران امور خارجه، اقتصاد، مسکن و شهرسازی و روسای نهاد و رییس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها