این عمارت جادویی پر رمز و راز

برنامه‌های سرگرم‌‌کننده وارد دوره جدیدی شدند؛ دیگر فقط به استعدادیابی، کمدی، مسابقه و...محدود نیستند.یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها که قدمت زیادی هم دارد، شعبده است.
کد خبر: ۱۴۷۲۲۲۸
نویسنده رسول شمالی ورزنده - گروه رسانه
 
وجه رسانه‌ای‌دادن به این ژانر و حضور چهره‌ها می‌تواند جذابیت بیشتری به آن ببخشد؛ البته کار آسانی نیست، اما روی آنتن شبکه سوم سیما این اتفاق رخ داده است. «عمارت» که یک رئالیتی‌شو و دورهمی صمیمی با فضای سبک زندگی ایرانی_اسلامی و چاشنی شعبده شوخی دارد، کوشیده تا نشاط رامیان خانواده‌های ایرانی بیاورد.پخش رئالیتی‌شو عمارت ازچهارشنبه‌شب۱۴شهریورماه همزمان با شب اول ماه ربیع‌الاول از شبکه سه آغاز شده است. برنامه‌ای که با حضور چهره‌های شناخته‌شده و همچنین سبک و سیاق متفاوت آن می‌توان به موفقیتش امیدواربود.باامیر جوادزاده(تهیه‌کننده)وسعید فتحی‌روشن(گرداننده) درباره این برنامه جدید رسانه‌ملی گپ‌و‌گفت داشته‌ایم.هدف از تولید عمارت، ارائه یک برنامه مفرح به مخاطبان تلویزیونی است. امیر جوادزاده، تهیه‌کننده شو ذهن‌خوانی و شعبده عمارت درگفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم ضمن تشریح اهداف تولید این برنامه گفت: می‌خواهیم به بیننده‌های رسانه ‌ملی نشان دهیم ساخت چنین برنامه‌هایی کار ماورایی و عجیب‌وغریبی نیست؛ نیاز به برنامه‌ریزی و تخصص دارد. با برنامه‌سازان متخصصی که در کشور داریم و کار و تلاش می‌توان چنین برنامه‌هایی راتولید کرد.بحمدا...این توفیق به‌دست آمد و به ساخت عمارت منجر شد .
   
شش ماه طراحی برای ساخت یک عمارت 
عمارت دارای فضای دورهمی است و هر شب در این مهمانی، مخاطبان شاهد برنامه‌های شعبده‌بازی و سرگرم‌کننده خواهند بود. این برنامه در ۳۰‌قسمت تولید شده و شش‌ماه هم کارهای طراحی و ایده‌پردازی آن طول کشیده است. جوادزاده افزود: ما تلاش کرده‌ایم برنامه را از حالت یکنواختی خارج کنیم. به همین منظور مدام فضای عمارت میان حال‌و‌هوای نشاط، تعجب، ترس، دلهره، اضطراب و خنده در رفت‌وآمد است. 
   
این عمارت نظیر ندارد
برنامه عمارت هرشب چهار مهمان ثابت و ۴۰۰تماشاگر حضوری در استودیو دارد. تهیه‌کننده بیان کرد: مهمانان ما عبارتند‌از آقایان پژمان بازغی، وحید شمسایی وخانم ها اوتادی و زارعی و همچنین گرداننده برنامه هم سعید فتحی‌روشن است. این تهیه‌کننده ادامه داد: مشابه برنامه عمارت تاکنون در هیچ شبکه تلویزیونی‌ای رسانه‌ملی ساخته نشده، حتی می‌توان گفت در خارج از کشور هم این طرحی که مدنظر ما بود وجود ندارد. مدل‌های مشابهی که در فضای شعبده وجود دارند، بیشتر به استعدادیابی یا درنهایت یک شعبده با فضای آموزشی نزدیک هستند. این اتفاق کار ما را به چند دلیل سخت کرده بود؛ اول این‌که باید فضا را به‌گونه‌ای طراحی می‌کردیم که حضور مهمانان و گرداننده، یکپارچگی برنامه را از بین نبرد، دوم این‌که خیلی از شعبده‌ها و بازی‌ها نمونه خارجی نداشت و توسط اتاق فکر خودمان طراحی شده است. سوم این‌که هیچ‌کدام از وسایل و بازی‌هایی که ما استفاده کردیم قابل خرید نبود؛ پس باید توسط خودمان از ابتدا ساخته می‌شد. این‌ امر انجام شد وهمه این موارد ریسک ساخت عمارت را بسیار بالا برد؛ البته جذاب هم کرد.

عمارت میزبان روزهای پایانی هفته
این برنامه از چهارشنبه‌شب ۱۴شهریورماه مصادف با شب اول ماه ربیع‌الاول بعد از خبر ساعت۲۲، روی آنتن رفت و مخاطبان شبکه سه رسانه‌ملی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه می‌توانند عمارت را تماشا کنند. امیر جواد‌زاده در پایان این گفت‌وگو خاطر نشان کرد: ما در برنامه عمارت  سعی کردیم فضای جدید، متنوع و پرچالشی را برای مخاطبان تلویزیونی ایجاد کنیم. امیدواریم مخاطبان هم از تماشای آن لذت ببرند؛ چراکه رضایت بیننده‌های تلویزیونی از برنامه خستگی را از تن همه بچه‌های گروه سازنده به در خواهد کرد و موجب خوشحالی ما خواهد شد. به عنوان تهیه‌کننده برنامه از همه عوامل تولید عمارت تشکر و قدردانی می‌کنم.

فتحی روشن: مجری نیستم 
سعید فتحی‌روشن را مدت‌هاست می‌شناسیم. او که با هنر منتال و شعبده سال‌هاست در قاب تلویزیون شناخه شده است، پیش از این برنامه «بازیمون» را در شبکه سه داشت. بازیمون یک برنامه معمایی و ماجراجویانه و پر از رمزوراز بود. در این برنامه فتحی‌روشن و همدستانش معماهایی را طرح می‌کردند و شرکت‌کننده‌ها با عبور از اتاق‌های مختلف، ضمن حل معماها در نهایت به میز شام می‌رسیدند. این برنامه را می‌توان اولین اتاق‌فرار تلویزیونی در نظر گرفت که با ژانر هیجان و ترس پخش شد. او حالا در قالب اثری متفاوت پا به قاب‌جادو گذاشته است. گرداننده برنامه جدید عمارت در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم با اشاره به این‌که حال‌و‌هوای این اثر خیلی برایم دوست‌داشتنی بود و با این سبک کار آشنایی داشتم، مطرح کرد: خوشبختانه ارتباط خوبی با عمارت گرفتم. علاوه‌بر آن فضایی که با این برنامه برای من به‌وجود آمد همانی بود که سال‌ها به‌دنبالش بودم. دوست داشتم در تلویزیون این فضا را تجربه کنم که به لطف خدا شکل گرفت . قطعا در این مسیر کمک و حمایت‌های شبکه سه سیما تاثیرگذار بود. برای اولین بار بود که بنا بر این قرار گرفت که برنامه‌ای با این شکل و فرم  از شبکه سه پخش شود؛ بنابراین با چالش‌های زیادی روبه‌رو بود که فضای برنامه عمارت را جذاب کرده است.وی ادامه داد: من قبلا در برنامه بازیمون کار اجرا داشتم. در آن برنامه هم در واقع مجری نبودم، بلکه برگزار‌کننده و گرداننده بودم؛ چراکه مجری در تلویزیون تعریف خاص خودش را دارد و من هنوز خودم را مجری نمی‌دانم. ترجیح می‌دهم در حیطه کار خودم برنامه را بگردانم و در واقع گرداننده برنامه باشم.
   
عمارت با شعبده حرف زیادی برای گفتن دارد 
فتحی‌روشن درباره محتوای برنامه جدیدش توضیح داد: تمام تلاش گروه برنامه‌ساز این بود تا کاری انجام شود که برای مخاطبان نه‌تنها ارزش وقت گذاشتن و تماشا کردن داشته باشد، بلکه به یاد‌ماندنی شود. یکی از بخش‌های مهم برنامه عمارت شعبده‌بازی است که برای عموم مردم می‌تواند جذاب باشد. امیدوارم این برنامه با تکیه بر بخش شعبده‌بازی بتواند جذابیت بیشتری ایجاد کند و تماشایی‌تر شود.سعید فتحی‌روشن با قدردانی از تلاش دست‌اندر‌کار برنامه تلویزیونی عمارت و تشکر از حمایت‌های مدیران شبکه سه و خانواده‌اش گفت‌: با ساخت برنامه عمارت قطعا باید تعامل خوبی اتفاق بیفتد تا خروجی هم خوب و مردم‌پسند باشد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها