صدور ۱۱۸۳ جلد سند مالکیت روستایی و شهری خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از صدور هزار و ۱۸۳ جلد سند مالکیت روستایی و شهری استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۲۰۶۶

صدور ۱۱۸۳ جلد سند مالکیت روستایی و شهری خراسان جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین،قاسم تنها گفت: از ابتدای سال جاری هزار و ۱۸۳ جلد سند در سطح استان صادر شده که تعداد ۸۴۹ جلد سند روستایی و ۳۳۴ جلد سند شهری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه به بحث صدور سند مالکیت واحد‌های روستایی و شهری تاکید جدی داریم، افزود: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود.

به گفته وی در راستای برنامه‌های سوم و چهارم توسعه و ماده الحاقی به قانون ساماندهی با همکاری ثبت اسناد و املاک در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر از ابتدای تشکیل استان تاکنون ۸۵ هزار و ۵۲۷ جلد سند صادر شده که از این تعداد ۷۴ هزار و ۲۱۵ جلد سند روستایی و ۱۱ هزار و ۳۱۲ جلد سند شهری بوده است.


تنها با بیان اینکه هدف اصلی این نهاد، رسمیت بخشیدن به مالکیت اراضی روستایی بوده است، افزود: از دیگر مزایای صدور سند می‌توان به کمک به توسعه و رونق اقتصاد در روستاها، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان استفاده بعنوان وثیقه در تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلاف ملکی وکاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضائی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها