گفتگوی خبر نگار جام جم آنلاین سمنان با مدیر کل بنیاد مسکن استان در خصوص گرامی داشت دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
کد خبر: ۱۳۱۰۱۴۰

به گزارش جام جم آنلاین سمنان؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران ، ضمن گرامیداشت 21الی 31 فروردین دهه حساب 100 امام(ره) و سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افتتاح و بهره برداری 13 پروژه بهسازی و اصلاح معابر روستایی با اعتبار 28 میلیارد و 904 میلیون ريال در سطح استان سمنان خبر داد. 

مهندس علیرضا فلاحی با اعلام اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد عمرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در 21 فروردین ماه 1358 با افتتاح حساب 100 تاسیس گردید ابراز داشت: این بنیاد در حوزه های عمران روستایی ، بازسازی و مسکن روستایی ، مسکن شهری ، امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی ، دفتر مشارکتهای مردمی حساب100 امام(ره) و انجمن خیرین مسکن ساز فعالیت دارد.  

وی گفت : فعالیت های عمران روستایی یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امر عمران و آبادی روستاها است و در همین راستا از 537 مورد کل روستاهای استان ، تعداد 297 روستای بالای 20 خانوار تهیه طرح هادی انجام یافته و در 247روستا نیز طرح هادی با اعتباری بالغ بر 1129میلیارد  ریال جهت اجرای بیش از 983 کیلومتر جهت بهسازی و اصلاح معابر انجام و هزینه کرد شده است.  

مدیرکل بنیاد مسکن استان اعلام داشت: اجرای بهسازی و اصلاح معابر در 69 روستای استان با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ريال از محل اعتبارات سال 1399 در دست اقدام می باشد.  

همچنین 18 هزارتن قیررایگان معادل 315 میلیارد ريال جهت اجرای بیش از یک میلیون و 440هزار مترمربع آسفالت تنها درمدت 5 سال دریافت وجذب شده است. 

وی در ادامه به اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی پرداخته و گفت: این طرح با شناسایی ارزش های تاریخی و معماری بافت کالبدی روستا اقدام به حفظ، احیاء و توسعه این ارزش ها می نماید که درشهرستان شاهرود روستای قلعه بالا و قلعه نو خرقان  با 100 درصد پیشرفت فیزیکی  با اعتبار 21500میلیون ریال این طرح تهیه واجرا شده است. 

مهندس فلاحی درزمینه طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری نیزتصریح کرد: این طرح بمنظور ساماندهی نظام فعالیت ، اسکان و پیش بینی امکانات و خدمات مورد نیاز برای توسعه گردشگری بوده که در روستای ملاده درشهرستان مهدیشهر تهیه طرح انجام و با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا میباشد و در شهرستان شاهرود روستای رضاآباد  این طرح با 95 درصد پیشرفت فیزیکی و در شهرستان سرخه روستای جوین این طرح با 50 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار 6400میلیون ریال در حال تهیه طرح می باشد. 

وی درخصوص خدمات فنی صدورپروانه ساختمان های روستایی بیان کرد: ازجمله اهداف مورد نظر این طرح جلوگیری از ساخت وسازهای غیراصولی، افزایش کیفیت ساخت سازها، هدایت توسعه کالبدی روستا، مسکن مقاوم درمقابل سوانح، حفظ کاربریهای اراضی درطرح هادی، هدایت وجلوگیری ازساخت وسازهای بی رویه میباشد ، لذا تاکنون تعداد 32279  فقره خدمات فنی صدور پروانه و تعداد 20032فقره سایر خدمات فنی از جمله استعلام حریم ها، واگذاری انشعابات و تسهیلات توسط این بنیاد ارائه شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها