‌پیشرفت کشور با همراهی و همدلی 
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

‌پیشرفت کشور با همراهی و همدلی 

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین:

تعامل خوب مجلس و دولت خط کشی‌ها سیاسی را تغییر می‌دهد

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب معتقد است دولت چهاردهم منتسب به رهبری نیست بلکه حاصل تعامل میان رئیس جمهور و مجلس دوازدهم است.
سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب معتقد است دولت چهاردهم منتسب به رهبری نیست بلکه حاصل تعامل میان رئیس جمهور و مجلس دوازدهم است.
کد خبر: ۱۴۷۰۹۷۳

امیرابراهیم رسولی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اتهاماتی که به رئیس جمهور مبنی بر تشکیل کابینه با نظر رهبری منتسب می‌شود به خبرنگار جام جم آنلاین گفت:  برابر با آنچه که در صحنه مجلس روی داد و همچنین با توجه به شناختی که درباره آقای پزشکیان در طول سال‌ها حضورشان در خانه ملت و نمایندگی مردم دارم باید بگویم که ایشان فردی مستقل است و براساس نظرات شخصی خود عمل می‌کند.


وی ادامه داد: سابقه نمایندگی ایشان نشان می‌دهد که در کار‌های مختلف البته اهل مشورت است، اما به هیچ وجه زیربار تحمیل نظرات دیگران نمی‌رود و از این رو به نظر می‌رسد که اظهارات و صحبت‌های ایشان در تنظیم فهرست وزیران پیشنهادی و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی محصول مشورت با مجموعه‌ها و افراد مختلف است و این افراد از مسیری غیر از مشورت به ایشان تحمیل نشده است. 


سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با بیان اینکه نتیجه موفق رای اعتماد به وزیران پیشنهادی و تشکیل صددرصدی کابینه حاصل تعامل خوب میان رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی بود تصریح کرد: جمهوری اسلامی بواسطه اتفاقی که برای رئیس جمهور شهیدمان رخ داد در شرایطی خاص قرار گرفت و به همین خاطر نمایندگان ضرورت دیدند که هر چه سریعتر با دادن رای اعتماد به کل وزیران پیشنهادی روند شکل گیری دولت را تسریع ببخشند تا کار کشور و مردم معطل نماند.


رسولی اضافه کرد: به نظر می‌رسد کاری که مجلس دوازدهم انجام داد کمک به فرایند تشکیل دولت بود و برغم برخی از سلائق که تلاش می‌کردند تا با نگاه‌های سیاسی کار را دنبال کنند کلیت مجلس به رئیس جمهور و کابینه اش اعتماد کرد.


وی با بیان اینکه دولت چهاردهم باید قدر این همدلی را بداند گفت: هیات وزیران از این پس باید تلاش کند تا توقعاتی که در قبال این رای اعتماد بوجود آمده بواسطه عزمی که در پیشبرد کار‌های اجرایی در پیش خواهد گرفت برآورده کند.


سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های خط امام با اشاره به وضعیت حساس کشور و انتظاراتی که مردم در خصوص بهبود شرایط اقتصادی دارند خاطرنشان کرد: فصل رای اعتماد به پایان رسید و آقای رئیس جمهور از این پس با توجه به استقرار دولت چهاردهم باید به شعار‌هایی که در ایام انتخابات دادند رجوع کنند و تاکیداتی که درباره عمل به برنامه‌های بالادستی داشتند مد نظر قرار دهند و به وعده‌های خود عمل کنند و مجلس هم با توجه به اینکه برادری و همدلی خود را با رئیس جمهور با رای اعتماد به کابینه ثابت کرده است از این پس باید به نقش نظارتی خود برگردد و با دقت این وظیفه را انجام دهد و اگرچه به همه وزیران رای اعتماد داده شده، اما این به معنای تعطیل کردن نظارت نیست بلکه مجلس بر نحوه اجرای قانون از سوی دولت نظارت خواهد کرد و امیدواریم که این مسیر، دولت هم شرایط را بخوبی درک کند و استقلال مجلس را محترم بشمارد و دولت و مجلس با عبور از نگاه‌های سیاسی توجه به شرایط جاری کشور و انتظارات مردم را ملاک قرار دهند و در کنار هم یک اتفاق خود را برای بهبود وضعیت ملت و ترقی کشور رقم بزنند.


رسولی با بیان اینکه تعامل خوب، سازنده و مثبتی میان روسای قوای مجریه و مقننه وجود دارد خاطرنشان کرد: طبق روال گذشته سران قوا هر هفته جلساتی برگزار می‌کنند و مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار می‌دهند و همین جلسات هم می‌تواند زمینه مناسبی برای همدلی‌های بیشتر باشد.  علاوه بر این میان آقایان پزشکیان و قالیباف هم روابط حسنه‌ای برقرار است و همین مساله به روند همراهی‌ها کمک می‌کند و به نظر می‌رسد که اگر این روند حفظ شود و عبور از نگاه‌های شخصی و سیاسی افراد و گروه‌ها تصور می‌کنم که ما شاهد یک تحول اساسی در عرصه سیاسی خواهیم بود. برخی از چالش‌هایی که در دوره‌های گذشته میان قوای کشور وجود داشت حاصل نگاه‌های سیاسی بود و گمان می‌کنم با روندی که اتفاق افتاده ما شاهد تغییراتی حتی در خط کشی‌های سیاسی خواهیم بود و امید‌های فراوانی داریم که میان مجلس و دولت توافق و وفاق بیشتری حاصل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها