81 درصد روس ها، طرفدار پوتین

پوتین: از شرایط کنونی عبور می​کنیم

مجله فارین پالیسی اعلام کرد:

افول نظام جهانی غرب و ظهور نظام جدید با محوریت آسیا

مجله فارین پالیسی در گزارشی نوشت، کشور‌های غربی جایگاه خود را به عنوان قطب قدرت در جهان از دست داده‌اند و اکنون نوبت روسیه و کشور‌های آسیایی است که در این عرصه قدرت‌نمایی کنند.
کد خبر: ۱۴۷۰۸۶۰
افول نظام جهانی غرب و ظهور نظام جدید با محوریت آسیا

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از العالم،مجله فارین پالیسی در گزارشی نوشت، کشور‌های غربی جایگاه خود را به عنوان قطب قدرت در جهان  از دست داده‌اند و اکنون نوبت روسیه و کشور‌های آسیایی است که در این عرصه قدرت‌نمایی کنند.

در گزارش نشریه سیاست خارجی آمریکا آمده است: جهان در حال عبور از نقطه عطف تاریخی و شاهد تغییرات مهمی است و پیوسته شاهد ظهور مراکز و کانون‌های قدرت جدیدی دور از غرب هستیم. ظهور چنین کانون‌هایی به رقبای اصلی غرب مثل روسیه و چین منحصر نمی‌شود بلکه کشور‌هایی که به ظاهر متحد غرب به شمار می‌روند مثل هند، ترکیه و عربستان هم در این زمره قرار دارند؛ این کشور‌ها نمی‌خواهند برای همیشه در بند رویکرد‌ها و سیاست‌های غرب باقی بمانند.

مجله آمریکایی فارین پالیسی در ادامه می‌نویسد که غرب هنوز ظهور گروه بریکس را جدی نگرفته؛ این گروه در سال ۲۰۲۴ با ورود مصر، اتیوپی، ایران، عربستان و امارات به طور قابل توجهی توسعه یافته است.

در این گزارش تصریح شده است:غرب باید بفهمد حقایق جهان تغییر کرده و شگرد‌ها و تاکتیک‌هایی که تا کنون برای حفظ قدرت و برتری خود به کار می‌گرفته مثل تکیه بر چنبره اقتصادی گروه ۷ بر جهان دیگر کارآیی ندارد.

فارین پالیسی خاطرنشان کرد،  جهان در حال ورود به عصر غرب زدایی است و گذشته پرتنش در روابط بین کشور‌های غربی و غیرغربی محور رویکرد‌های تاریخی قرار می‌گیرند. برای مثال فرانسه عملا نفوذ خود را در آفریقای غربی از دست داده و مالی و نیجر تلاش می‌کنند خود را از نفوذ استعمارگرانه این کشور خلاص کنند.

ویکتور اوربان، نخست وزیر بلغارستان در مارس گذشته گفت دوره سیطره غرب به پایان رسیده و نظام جهانی جدیدی در حال شکل‌گیری است.

ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه نیز بار‌ها از نظام جهانی کنونی مبتنی بر اصول و ارزش‌های غربی انتقاد کرده است.

وی خاطرنشان کرده است که اصول و ارزش‌های مد نظر غرب هرگز ملموس و مکتوب نبوده‌اند به همین دلیل کشور‌های غربی هر بار بنا بر منافع خود، آن را تغییر داده یا اصول جدیدی را اختراع کرده اند.

پوتین تصریح کرد که نظام جهانی چند قطبی رفته رفته پا می‌گیرد و نظام جهانی مبتنی بر استعمارگری، به دلیل ماهیت زشتی که دارد، عملا دیگر وجود خارجی ندارد. وی با تأکید بر این حقیقت، ضرورت ایجاد نظام جدید مبتنی بر اقتصاد باز و عدالت برای همه و تأمین منافع همه کشور‌ها را گوشزد کرد.

newsQrCode
برچسب ها: پوتین روسیه غرب قطب
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها