با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه

در مذاکرات هسته‌ای نباید بیش از این چانه‌زنی کرد

81 درصد روس ها، طرفدار پوتین

پوتین: از شرایط کنونی عبور می​کنیم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: اقتصاد ما از شرایط کنونی خارج خواهد شد و حداکثر در دو سال آینده شرایط بهبود خواهد یافت.
کد خبر: ۷۵۰۶۹۷
پوتین: از شرایط کنونی عبور می​کنیم

نظرسنجیهای جدید نشان می دهد با وجود بحران اقتصادی، رئیس جمهور روسیه از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نظرسنجی آسوشیتدپرس نشان می دهد: با وجود اینکه به علت تحریمهای اقتصادی غرب علیه روسیه بر سر بحران اوکراین و سقوط بهای نفت ،اقتصاد روسیه با مشکل روبرو شده است، هنوز ولادیمیر پوتین از محبوبیت بالایی برخوردار است .

این نظرسنجی نشان می دهد حدود 81 درصد از مردم روسیه ازعملکرد پوتین خیلی یا نسبتا راضی هستند و محبوبیت وی درمقایسه با نظرسنجی سال دوهزار و دوازده بیست درصد افزایش یافته است.البته همین نظرسنجی حاکیست اعتماد مردم روسیه به اقتصاد کشورشان رو به کاهش است.روبل روسیه بیش ازنیمی ازارزش خود را از دست داده است.

از شرایط کنونی عبور می کنیم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: اقتصاد ما از شرایط کنونی خارج خواهد شد و حداکثر در دو سال آینده شرایط بهبود خواهد یافت.

ولادیمیر پوتین درنشست خبری سالانه خود گفت: ما کمک به شهروندان را در چارچوب برنامه های اجتماعی ادامه می دهیم.عامل اصلی اوضاع اقتصاد کشور ،عوامل خارجی است.وی گفت: پس از خروج اقتصاد جهانی از رکود، اقتصاد ما هم از بحران عبور خواهد کرد، زیرا جهان به انرژی بیشتری نیاز خواهد داشت ما تا آن زمان می توانیم از ذخایر ارزی خود استفاده کنیم.

30درصد بحران اقتصادی نتیجه تحریمهای غرب است

ولادیمیر پوتین گفت: تحریمهای غرب عامل حدود سی درصد از بحران اقتصادی کنونی روسیه است.پوتین گفت:« تفاوت ستون پنجم با مخالفان آن است که ستون پنجم آنچه را از خارج به آنها تحمیل می شود، عملی می کنند. از ما می خواهند ساکت بنشینیم، در حالی که می گویند عادلانه نیست سیبری متعلق به ما باشد.»پوتین گفت: آمریکا در شکل گیری عوامل تهدید منافع روسیه سهیم است.

رویکرد ما به شرق جنبه اقتصادی دارد

ولادیمیر پوتین افزود: غرب می خواهد پس از کندن چنگ و دندان خرس (روسیه) از شر آن خلاص شود.

رئیس جمهور روسیه گفت: رویکرد ما به شرق یعنی چین، هند و کشورهای دیگر به مسایل سیاسی ارتباطی ندارد، بلکه جنبه اقتصادی دارد.

گفتگوی مستقیم سیاسی بهترین راه حل بحران اوکراین

پوتین گفت: بحران اوکراین باید سریعتر حل شود و کمکهای امدادرسانی متوقف نخواهد شد. دو طرف باید برای دستیابی به راه حل تلاش کنند وهمه اسیران باید آزاد شوند. رئیس جمهور اوکراین برای حل بحران به طور جدی تلاش می کند، اما برخی در اطراف او هستند که در این راه مانع تراشی می کنند.وی بااشاره به اینکه داوطلبان در جنوب شرق اوکراین مزدور نیستند و از کسی پول نمی گیرند گفت :شبه جزیره کریمه بخشی از تمدن روسیه است و ما هرگز نمی توانیم از آن دست بکشیم و آن را به عنوان عامل بحران معرفی کنیم.پوتین افزود : تحرکات نظامی اوکراین در مناطق جنوب شرق این کشور هیچ چشم اندازی ندارد و روسیه آماده است به عنوان یک میانجی برای حل و فصل این بحران اقدام کند.

مخالفت با گسترش ناتو به شرق

پوتین گفت: گسترش ناتو به شرق به مثابه آن است که دیوارهای جدیدی پس از تخریب دیوار برلین احداث می شود. ما پس از دوره شوروی به دنبال سیاست درهای باز در برابر غرب بودیم، اما آنها همواره علیه ما علم می کنند.

اروپا ارزان تر و امن تر از گاز روسیه پیدا نخواهد کرد

رئیس جمهور روسیه گفت:غرب به امکان یافتن جایگزینی برای گاز روسیه اشاره می​کند،اما اروپا امن تر و ارزان تر از گاز روسیه پیدا نخواهد کرد. ما شبکه های انتقال گاز را به مناطق مختلف کشور گسترش می دهیم و این مسئله به نفع جهان است. انتقال گاز به اروپا از یونان امکان پذیر است.

بحران گرجستان شبیه اوکراین

پوتین افزود بحران گرجستان شبیه اوکراین است و میخائیل ساکاشویلی باید با شهروندان این کشور گفتگو می کرد، نه اینکه با آنها بجنگد،حاکمیت ملی کشورهای کوچک همسایه با آزمون جدی روبروست، زیرا بیشتر تحت تاثیر اوضاع جهانی قرار می گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها