راز جنایت دو خواهر پرستارنما در نبش قبر

نقشه دو خواهر که در پوشش پرستار سناریوی قتل مرد پولدار را اجرا کرده بودند، با نبش قبر فاش شد. بازپرس جنایی برای دو متهم به اتهام مباشرت در قتل قرار مجرمیت صادر کرده و پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.
کد خبر: ۱۴۷۰۷۵۳
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم،تحقیقات جنایی دراین پرونده اززمستان سال۱۴۰۰و با ثبت شکایت فرزندان مردتاجری درباره مرگ مشکوک پدرشان آغاز شد. بررسی شکایت آنها نشان داد، آنها برای مراقبت از پدر سالخورده‌شان پرستاری را استخدام کرده بودند. چند ماه قبل پرستار در تماس با آنها خبر داده بود پدرشان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده است. آنها نیز مراسم تشییع جنازه و ختم را برگزار کردند، اما با گذشت مدتی از مرگ متوجه سرقت اموال و دارایی پدرشان شده بودند. به همین خاطر از طریق وکیلی در تهران موضوع را پیگیری کرده بودند.بررسی‌های وکیل نشان داد، دلار، سکه‌ها، مدارک و اسناد همراه تابلوهای نفیس و گران‌قیمت نقاشی که هرکدام‌شان بیش از یک میلیارد تومان ارزش مالی داشتند از خانه پیرمرد سرقت و همچنین مقدار زیادی پول هم از حساب وی برداشت شده بود‌. افشای این موضوع این احتمال را مطرح کرد که مرگ مرد تاجر به خاطر کرونا نبوده، بلکه ممکن است او را به قتل رسانده باشند.پس از این شکایت و در نخستین گام مشخص شد مرد تاجر در زمان کرونا به بیمارستان منتقل شده و کادر درمان گواهی فوت او را با مرگ بر اثر کرونا صادر کرده بودند. به این ترتیب دستور نبش قبر برای تعیین علت دقیق مرگ صادر شد‌. پرستار زن و خواهرش نیز بازداشت شدند. بخشی از اموال پیرمرد هم در خانه‌شان کشف شد. رکسانا، پرستار زن در تحقیقات گفت: مرد میانسال بعد از مدتی به من علاقه‌مند شد و مرا صیغه کرد. فرزندانش در خارج از کشور بودند و نمی‌توانستند به دیدن او بیایند. این اموال را هم خودش به من داد و مرگش بر اثر کرونا بود.
خواهر متهم زن نیز در تحقیقات گفت: گاهی من به جای خواهرم به خانه این مرد می‌رفتم و کارهایش را انجام می‌دادم. مرد صاحبخانه نیز وقتی فهمید به هنر علاقه دارم، تابلوفرش و تابلوی نقاشی را به من هدیه داد. 
این ادعاها در حالی مطرح شد که در جریان تحقیقات معلوم شد صیغه‌نامه‌ای که پرستار ارائه داده جعلی بوده است.از سوی دیگر پزشکی قانونی با بررسی جسد علت مرگ او را مسمومیت اعلام کرد که در بازجویی تکمیلی از دو متهم مشخص شد، آنها با تغییر داروهای پیرمرد باعث مرگ او شده بودند.
به این ترتیب امیرحسین علیمردان، بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران برای دو خواهر به اتهام مشارکت در قتل مرد سالخورده قرار مجرمیت صادر کرد. همچنین برای تعدادی از نزدیکان این دو خواهر که در انتقال اموال سرقتی نقش داشتند هم قرار مجرمیت صادر شد. با تایید این قرار و صدور کیفرخواست پرونده برای محاکمه به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها