سفارت ایران در انگلیس:

رژیم صهیونیستی از حمایت کامل لندن برخوردار است

سفارت ایران در لندن اعلام کرد:رژیم صهیونیستی از حمایت کامل لندن درباره اقدامات خود در فلسطین برخوردار است.
کد خبر: ۱۴۷۰۴۲۷

به گزارش جام جم آنلاین، سفارت کشورمان در لندن با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس درباره منطقه (غرب آسیا) را می‌توان اینگونه تفسیر کرد که رژیم صهیونیستی از حمایت کامل (لندن) درباره اقدامات خود در فلسطین برخوردار است و سایر کشورها برای جلوگیری از تشدید تنش باید از پاسخگویی به جنایات آن خودداری کنند.

در این پیام با اشاره به حمایت ادعایی لندن از برقراری آتش‌بس در غزه آمده است: اما به نظر می‌رسد نگرانی کمی در مورد هزاران زن و کودکی که ممکن است پیش از دستیابی به آتش بس کشته شوند وجود دارد.

گفتنی است، ساعاتی پیش وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که در تماس تلفنی با ران درمر وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی «حمایت بریتانیا از امنیت اسرائیل، اهمیت خویشتن داری، نیاز به آتش بس فوری در غزه و آزادی همه گروگان‌ها (اسرای فلسطینی)» را مورد تاکید قرار داده است.

دیوید لمی بدون اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین و آمار بالای شهدای جنگ غزه مدعی شد: تشدید بیشتر تنش در خاورمیانه، باید به هر قیمتی اجتناب شود.

رژیم صهیونیستی، طی ۱۰ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده و بیش از ۴۰ هزار شهید فلسطینی برجای گذاشته است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دو ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌ بس در غزه تصویب کرد اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی و عرصه بین‌الملل از دست داده است، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

آخرین دور مذاکرات آتش‌ بس در غزه هم دیروز به‌دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی و اصرار بر مواضع جنگ‌طلبانه، بدون دستیابی به توافق پایان یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها