سازمان ملل هشدار داد:

مردم غزه در مساحتی کمتر از ۴۰ کیلومتر مربع محصورند

سازمان ملل هشدار می‌دهد بیش از ۲ میلیون فلسطینی نوار غزه در پی دستورات ارتش رژیم غاصب صهیونیستی مبنی بر رانده شدن آن‌ها به مناطق بشردوستانه ادعایی تعیین شده توسط این رژیم، حالا در منطقه‌ای نزدیک به یک دهم مساحت کل این باریکه که حتی از محله منهتن شهر نیویورک نیز کوچک‌تر است، محصور شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۷۰۴۰۸

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،سازمان ملل هشدار می‌دهد بیش از ۲ میلیون فلسطینی نوار غزه در پی دستورات ارتش رژیم صهیونیستی به رانده شدن آن‌ها به مناطق بشردوستانه ادعایی تعیین شده توسط این رژیم حالا در منطقه‌ای نزدیک به یک دهم مساحت کل این باریکه که حتی از محله منهتن شهر نیویورک نیز کوچک‌تر است، محصور شده‌اند.

 بر اساس اعلام سازمان ملل ارتش رژیم صهیونیستی فقط در ماه اوت ۱۲ «دستور تخلیه» را برای مردم نوار غزه صادر کرده و جدیدترین مورد نیز مربوط به بعد ازظهر شنبه بود که ۲۵۰هزار نفر را در جستجوی مکانی امن مجددا آواره کرد.

بر اساس برآورد‌ها در ابتدای سال جاری میلادی مناطقی که توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه به عنوان مناطق امن بشردوستانه ادعایی تعیین شده بود، معادل ۳۳درصد این باریکه بود.

به نوشته «ان‌بی‌سی نیوز» سازمان ملل با استفاده از تحلیل تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد اخطار‌های تخلیه صادر شده از سوی ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی باعث رانده شدن جمعیت به سمت روستای المواصی غزه  در ساحل مدیترانه که حالا اردوگاهی مملو از چادر‌های آوارگان است و همچنین به سمت دیرالبلح در مرکز غزه شده است.

سازمان ملل تخمین می‌زند اکثریت ۲/۲ میلیون نفر فلسطینی غزه هم‌اکنون در منطقه‌ای معادل حدودا ۴۰ کیلومتر مربع که حدود دو سوم مساحت محله منهتن نیویورک است محصور بوده و در این شرایط همراه با تراکم جمعیتی بالا، خدمات اساسی همچون دسترسی به آب تمیز نیز با کمبود شدید مواجه است.

دفتر رسانه‌ای دولت حماس در نوار غزه تاکید کرده ارتش رژیم صهیونیستی عمدا در حال خفه کردن فلسطینی‌ها در مناطقی تنگ و غیرانسانی است که مناسب زندگی انسانی نیستند.

لوئیز واتریج، یک سخنگوی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: دستورات تقریبا هر ساعت در حال تغییرند و مردم در ضمن فرار کردن از مناطق جنگی جدیدی که اعلام می‌شوند، مسواک و بند کفش خود را جا می‌گذارند.

او به ان‌بی‌سی نیوز گفت ارتش رژیم صهیونیستی در عرض ۳۰دقیقه بعد از صدور دستوراتش دست به حمله نظامی می‌زند.

واتریج بیان کرد: سردرگمی و وحشت زیادی وجود دارد.
سازمان ملل برآورد کرد  در نتیجه دستورات تخلیه صادر شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از ابتدای جنگ کنونی ۹۰درصد ساکنان این باریکه عمدتا به دفعات، آواره شده‌اند.

دعا کیتا، زن فلسطینی و مادر سه فرزند به ان‌بی‌سی نیوز گفت خانواده او از زمان شروع جنگ غزه دست کم هفت بار جابجا شده‌اند.

او گفت که آن‌ها چند بار از شهر غزه به خان یونس و سپس به رفح رفته و مجددا به خان یونس برگشته‌اند و ۲هفته پیش نیز یک دستور تخلیه جدید دریافت کردند.

او با اشاره به یک نوزاد هفت ماهه خود بیان کرد:او در دهم ژانویه به دنیا آمد و در هفت ماهگی خود هفتمین بار است که آواره می‌شود.

به نوشته ان‌بی‌سی نیوز ارتش رژیم صهیونیستی در ماه جاری میلادی یک دستور تخلیه جدید را برای فلسطینی‌های خان یونس و همچنین در شرق دیر البلح که تاکنون مورد حمله قرار نگرفته صادر کرده، اما همچنان به همان مناطقی که خودش به عنوان مناطق امن بشردوستانه تعیین می‌کند حمله کرده و فلسطینی‌ها را در آنجا به شهادت می‌رساند.

اداره دفاع شهری غزه که خدمات اورژانس را ارائه می‌دهد اعلام کرد هفته گذشته دست کم هفت فلسطینی شامل ۲ کودک و پنج زن در حمله یک تانک رژیم صهیونیستی به محله بنی سهیلا در خان یونس به شهادت رسیدند.

احمد سمور، یک شاهد عینی این جنایت می‌گوید او به همراه این فلسطینی‌های به شهادت رسیده و فلسطینی‌های دیگر در آنجا به گمان اینکه یک منطقه امن است حضور داشتند و در زمان وقوع حمله در کنار هم ناهار می‌خوردند.

او تاکید می‌کند: «هم‌اکنون دیگر هیچ منطقه امنی در کل نوار غزه وجود ندارد.»

عدنان ابوحسنا، سخگوی دیگر آنروا اظهار کرد ارتش رژیم صهیونیستی با آوارگان همچون مهره‌های شطرنج رفتار کرده و بیماری‌ها در مناطقی که به عنوان مناطق امن بشردوستانه تعیین کرده همچون هپاتیت سی در حال شیوع و گسترش است.

سازمان ملل اخیرا اعلام کرد یک نوزاد ۱۰ماهه فلسطینی بعد از آنکه به فلج اطفال مبتلا شد فلج شده است در حالی که این بیماری ۲۵سال بود که در نوار غزه ریشه‌کن شده بود و حالا خطر شیوع مجدد آن به دلیل محاصره و جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه به وجود آمده است.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز اخیرا در ماه جاری میلادی گفت صد‌ها هزار کودک در نوار غزه با خطر ابتلا به فلج اطفال مواجهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها