شدت گرفتن سرعت باد‌های ۱۲۰ روزه و تشدید بارش‌های موسمی

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی؛ از شدت گرفتن سرعت باد‌های ۱۲۰ روزه و تشدید بارش‌ های موسمی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۹۲۰۷

شدت گرفتن سرعت باد‌های ۱۲۰ روزه و تشدید بارش‌های موسمی

به گزارش جام جم آنلاین،محسن حیدری گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک از فردا تا پیش از ظهر سه‌شنبه برای مناطق شمالی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است و در این مدت احتمال افزایش غبار و وزش باد نسبتاً شدید برای زاهدان و مناطق شرقی استان وجود دارد. وی افزود: از امروز تا دوشنبه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان‌های سرباز، راسک، قصرقند، نیکشهر، لاشار، مهرستان، ایرانشهر، بمپور و فنوج رخداد رگبار و رعد و برق به همراه باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: شهروندان به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه، از تردد‌های غیر ضروری در فضای باز و کار در ارتفاع پرهیز و از گلخانه‌ها محافظت کنند. وی تاکید کرد: شهروندان در فعالیت‌های کوهنوردی، چرای دام در ارتفاعات و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها