آرد و نان کامل در آذربایجان شرقی تولید می شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی گفت: به زودی تولید نان کامل در استان کلید می خورد.
کد خبر: ۱۴۶۸۹۳۲
نویسنده امین بیل ساز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: علیرضا شاهدی در حاشیه بازدید از کارخانجات آرد میلاد شهرستان مرند در گفتگو با خبرنگارن افزود: بخشنامه تولید نان و آرد کامل به کلیه استان ها ابلاغ شده است و مراحل اولیه آن در دست اقدام و اجراست.

وی بیان کرد: کارگروه مربوط به تولید آرد کامل در استان آذربایجان شرقی تشکیل شده است که رئیس آن استاندار محترم و دبیرخانه اش دانشگاه علوم پزشکی است.

شاهدی بیان کرد: پس از مشخص شدن قیمت آرد کامل، تولید آرد کامل در کارخانجات انجام شده و نانوایان نیز برای پخت نان کامل اقدام می کنند.

1111

 مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره کارخانجات آرد میلاد شهرستان مرند نیز در جمع خبرنگاران گفت: آرد کامل آردی است که همه سبوس، مواد سلولزی، ویتامین‌ها، جوانه گندم و مواد غذایی موجود در آن حفظ می‌شود.

حافظ ابراهیم پور افزود: پیرو دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی و سیاست‌گذاری های کلانی که در کشور در خصوص آرد کامل هست، ما آمادگی داریم تا این نوع آرد را تولید بکنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی کارخانجات آرد میلاد شهرستان مرند یکصد و بیست هزار تن در سال است ادامه داد:

این کارخانه دارای آخرین تجهیزات و تکنولوژی روز و نیروی انسانی متخصص است و برای تولید آرد کامل زیرساخت هایش فراهم است.

11111

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مرند نیز گفت: برای اینکه آرد کامل تولید کنیم باید در مزرعه به گندمی که تولید می شود توجه شود تا از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

مریم فرزانیان افزود: تغذیه، نوع رقم، محلول پاشی، آبیاری مناسب، عناصر ماکرو و میکرو ، شرایط آب و هوایی، تغذیه کودهای پایه و استفاده به موقع از کود سرک از عوامل موثر در کیفیت گندم هستند و باید به این عوامل توجه شود تا آرد نیز کیفیت بالاتری داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها