کلاهبرداری میلیاردی با حواله‌های جعلی خرید ارز

مردی که با همدستی همسر موقتش و دو مرد دیگر باندی را تشکیل داده و از صرافان و خریداران ارز کلاهبرداری می‌کردند، بازداشت شد.
کد خبر: ۱۴۶۸۶۸۲
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل خرداد امسال مردی‌ با حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران از مردی به اتهام‌ کلاهبرداری شکایت کرد و گفت‌: ‌صراف هستم. یک روز مردی خودش را آشنای صراف معرفی کرد. به محل کارم آمد و زنی که همراهش بود بیرون مغازه ماند. سفارش۱۰هزاردلار داد. شماره حسابم راگرفت وساعاتی بعد که‌ بازگشت حواله بانکی را تحویلم داد و دلارها را گرفت و رفت‌. روز بعد اما پولی به حسابم واریز نشد‌. برگه حواله را به بانک بردم که فهمیدم جعلی بوده و پولی واریز نشده است. 
با شکایت این مرد، متهمان تحت تعقیب قرارگرفتند. این در‌حالی بودکه افراد دیگری نیز باحضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. 
ماموران از طریق تصاویر به‌دست آمده از متهمان توانستند رد زن جوان را شناسایی کنند. او با گذشت سه ماه از این ماجرا بازداشت شد‌. متهم زن در اظهاراتش گفت‌: کارمندم و نقشی در ماجرای کلاهبرداری‌ها نداشتم. متهم، شوهر موقتم است. او می‌گفت دوستان و اقوامش قصد دارند دلار برای سرمایه‌گذاری بخرند اماهرصرافی به همین راحتی به آنهادلار ویورو نمی‌دهد.اومرا همراه خود می‌برد تا صراف‌ها اعتماد کنند.  با اعتراف‌های‌ این زن، شوهرش نیز بازداشت شدودراعترافش گفت‌:همسرم درست می‌گوید. او در این ماجراها نقشی نداشت و او را هم فریب دادم. ابتدا ‌می‌رفتم و نام صرافی‌های معروف را شناسایی می‌کردم‌. با معرفی خود به‌عنوان فامیل این صراف‌ها، اعتماد همکارهایشان را جلب کرده وباحواله جعلی که دو دوستم درست می‌کردند، دلارها را گرفته و به افرادی که قصد سفر داشتند، می‌فروختم.
دو همدست او نیز که در زمینه جعل حواله‌های بانکی و مهر بانک‌ها نقش داشتند، بازداشت و به جرایمشان اعتراف کردند. 
سرهنگ حیدر گودرزی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: با اعتراف متهمان، آنها در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد‌.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها