هراس تا مغز استخوان باند تبهکار

درحالی‌که رژیم صهیونیستی وآمریکا در تلاش هستند از طریق بازیگران و کشورهای واسطه، مانع از پاسخ محکم و قطعی جمهوری اسلامی ایران به جنایت ترور شهید هنیه شوند، تهران و دیگر اضلاع جبهه مقاومت بر قطعیت این انتقام تاکید دارند.
کد خبر: ۱۴۶۸۱۵۵
 
بسیاری ازتحلیلگران مسائل منطقه و نظام بین‌الملل براین باورندکه انتقام جبهه مقاومت، گسترده وقاطعانه خواهدبودورژیم صهیونیستی وحامیان آن‌راازارتکاب‌جنایت‌اخیر (ترورشهیدهنیه) پشیمان خواهدکرد. دراین‌خصوص گفت‌وگویی بابرخی سیاستمداران و صاحب‌نظران منطقه‌ای صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.
 
وضعیت فعلی برای صهیونیست‌ها آزاردهنده است 
ناصر قندیل، سیاستمدار و روزنامه‌نگار لبنانی در گفت‌وگو با جام‌جم بیان کرد: «وضعیت فعلی، برزخ سختی است که صهیونیست‌ها در آن قرار گرفته و هر روز و ساعتی که سپری می‌شود بابت آن هزینه می‌دهند. آنها در مرحله انتظار مجازات هستند اما مجازاتی که نمی‌دانند دقیقا چه زمانی و به چه شکلی علیه آنها صورت می‌گیرد.یکی از اصلی‌ترین دلایل اصرار تل‌آویو و واشنگتن به بازیگران و کشورهایی مانند فرانسه ومصرجهت تلاش برای جلوگیری از انتقام جبهه مقاومت،همین وضعیت سخت ومبهم است.اکنون چند روزاست پناهگاه‌ها دراراضی اشغالی آماده وحتی برخی بیمارستان‌ها نیز برای انتقال مجروحان عملیات جبهه مقاومت مشخص شده‌اند. بااین‌حال، این وضعیت مبهم شدیدا واشنگتن و تل‌آویو را آزار داده است.»
سردبیر نشریه البناء می‌افزاید: «رژیم اشغالگر از یک‌سو قدرت محاسبه دقیق عملیات انتقامی جبهه مقاومت و ابعاد و عمق آن را ندارد و از سوی دیگر، نمی‌تواند لحظه‌ای خود را نسبت به این موضوع قطعی (عملیات مقاومت) بی‌تفاوت نشان دهد. این وضعیت، خود بخشی از انتقام جبهه مقاومت از صهیونیست‌ها بابت ترور اسماعیل هنیه است. 
 
عملیات مقاومت ترکیبی خواهد بود 
فادی اسماعیل بودیه، سردبیر نشریه بین‌المللی المرایا در گفت‌وگو با جام‌جم، ماجرا را از منظر و زاویه دیگری مورد بررسی قرار می‌دهد: «رژیم صهیونیستی در ماجرای شهادت اسماعیل هنیه، بدترین جنایت ممکن را مرتکب شد. شهید هنیه بابت سفری رسمی به ایران رفته بود و مصونیت دیپلماتیک داشت. بدون‌شک شاهد عملیات ترکیبی همه گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها خواهیم بود که هم خود را در تکثر بازیگران، یعنی حضور همه گروه‌های مقاومت و هم در عمق پاسخگویی نشان می‌دهد.از حزب‌ا...وحماس گرفته تاانصارا...و حتی گروه‌های مقاومت در عراق، بر عمق استراتژیک اراضی اشغالی تسلط دارند و همین مسأله، دامنه اقدام گروه‌های مقاومت علیه دشمن صهیونیستی راوسیع‌تر ساخته است. ترس کنونی در اراضی اشغالی نیز ناشی از همین موضوع است.»
این تحلیلگر لبنانی افزود:«انتخاب یحیی السنواربه‌عنوان جانشین هنیه، یکی دیگر از پاسخ‌های انتقامی مقاومت است. اکنون فردی در راس معادلات سیاسی حماس قرار گرفته که هم منتقم خون شهید هنیه و هم برهم‌زننده محاسبات تل‌آویو و واشنگتن در صحنه مذاکرات خواهد بود. ضمن آن‌که نام سنوار با عملیات طوفان الاقصی گره خورده است.»
 
صهیونیست‌ها تاوان جنایات خود را خواهند داد 
حسن سالم، نماینده فراکسیون پارلمانی الصادقون عراق با اشاره به فرامتن و فضایی که شهادت شهید هنیه در آن رخ داده، می‌گوید: «طی ماه‌های اخیر و در جنگ غزه، انواع جنایات از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا رخ داده و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن باشد. شهادت شهید هنیه نیز یکی از این موارد محسوب می‌شود. خطوط قرمز مقاومت در منطقه مشخص بوده و دشمن به این خطوط قرمز تجاوز کرده است. انتقام مقاومت قطعی است. از سوی دیگر،حمایت مقاومت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله آن با دشمن صهیونیستی هرگز متوقف نمی‌شود. ما بارها گفته‌ایم تا زمان استمرارتجاوزرژیم‌صهیونیستی علیه نوارغزه ومردم مظلوم فلسطین، حملات مقاومت در دفاع از فلسطینیان ادامه پیداخواهدکرد. لحظه‌ای ازاین موضع عقب‌نشینی نکرده و در آینده نیز نخواهیم کرد.» این سیاستمدار عراقی تاکید کرد: «حضور موثر گروه‌های مقاومت در عراق و دیگر کشورهای منطقه باعث شده تا هزینه‌ها و تبعات اقدامات وحشیانه و تروریستی اشغالگران آمریکایی و صهیونیستی افزایش پیدا کند.»

مقاومت، سخت‌ترین ضربه را به صهیونیست‌ها خواهد زد 
شیخ صهیب حبلی، عضو ارشد علمای مقاومت نیز انتقام حزب‌ا...لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت بابت ترور شهدای اخیر، شهید فواد شکر و شهید اسماعیل هنیه را قطعی و اجتناب‌ناپذیر می‌داند:«زمانی که رژیم اشغالگر و حامی اصلی آن یعنی آمریکا تصمیم به ترور شهید فواد شکر و شهید هنیه گرفتند، باید وضعیت کنونی را پیش‌بینی می‌کردند. آنها درحال‌حاضر در وضعیت سختی قرار دارند و نسبت به پاسخ مقاومت سردرگم و وحشت‌زده هستند. همه اعضای مقاومت، خونخواه شهدایی ازجمله اسماعیل هنیه و فواد شکر هستند و در گرفتن انتقام نیز تردیدی به خود راه نمی‌دهند. بخشی از این انتقام، عملیات روانی علیه دشمن است، به این معنا که دشمن صهیونیستی در وضعیت مبهم باقی بماند و قدرت پیش‌بینی آینده را نیز نداشته باشد.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها