رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: برای پنج روز آینده در برای برخی استان‌ها وزش باد شدید، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۸۰۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: طی امروز و فردا  ( ۱۹ و ۲۰؛مرداد) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: طی این مدت برای برخی مناطق نوار شمالی به‌ویژه سواحل دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز در استان‌های سمنان، گلستان، مازندران و شرق تهران همچنین برخی نقاط در شمال خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه (۲۱ تا ۲۳ مرداد) برای برخی مناطق نوار شمالی، دامنه و ارتفاعات البرز جنوبی، شمال غرب کشور و ارتفاعات و دامنه‌ها در زاگرس مرکزی و جنوبی و برخی مناطق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان بارش پراکنده گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، برخی مناطق مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب در بعضی ساعات وزش باد شدید، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان طی سه روز آینده دریای خزر و دریای عمان، جمعه و شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، گاهی افزایش باد، در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل و حداکثر دمای ۲۹ و ۴۱ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۱ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، گاهی افزایش باد، در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق، در ارتفاعات رگبار و رعدوبرق با حداقل و حداکثر دمای ۳۰ و۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۱۳ و ۱۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها