مدیرعامل نفت ‌و گاز اروندان:

خبرنگاران همیشه پای اتفاقات و وقایع تاریخ بوده اند

مدیرعامل نفت و گاز اروندان با بیان اینکه خبرنگاران همیشه یک‌ پای اتفاقات و وقایع تاریخ بوده اند، تصریح کرد: در کنار ثبت رخدادها باید مراقب انتقال اخبار درست باشند یعنی بیان خبرها با ایجاد شفافیت همراه باشد.
کد خبر: ۱۴۶۸۰۱۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین _ خوزستان، عبدالله عذاری اهوازی ظهر امروز (پنجشنبه ۱۸ مرداد) در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت روزخبرنگار منطقه دارخوین برگزار شد، اظهار کرد: این روز مبارک که مصادف با شهادت شهید صارمی در افغانستان به مناسبت روز خبرنگار نامگذاری شده را به تمامی قلم به دستان و اهالی رسانه تبریک عرض می کنم.

 

مدیرعامل نفت و گاز اروندان با بیان اینکه خبرنگاران همیشه یک‌ پای اتفاقات و وقایع تاریخ بوده اند، تصریح کرد: در کنار ثبت رخدادها باید مراقب انتقال اخبار درست باشند یعنی بیان خبرها با ایجاد شفافیت همراه باشد.

 

وی افزود: همچنین خبرنگاران پل ارتباطی بین صنعت و مردم هستند.

 

مدیرعامل نفت و گاز اروندان با اشاره به اینکه یک خبرنگار با تیزبینی خود اطلاعات را رصد می کند، گفت: انتقال سریع اطلاعات توسط خبرنگاران انجام می شود. اکنون با حضور فعال در فضای مجازی، علاوه بر رسالت خود، مطالبه گری را برای مردم، کارمندان و کارگران انجام می دهند در حالی که کار آن ها لزوما مطالبه گری نیست.

 

عذاری اهوازی ادامه داد: خوشبختانه در چند سالی که بنده در خدمت خبرنگاران بودم متوجه شدم همه علاقمند به انتقال اخبار صحیح هستند حتی برخی از آن ها آنقدر در خصوص مسایل حوزه این صنعت تحقیق داشته اند که گویی خود کارشناس هستند و این را از پرسش هایی که در برنامه ها و جلسات مطرح می کنند می توان متوجه شد.

 

تولید 450 هزار بشکه نفت در روز

وی با اعلام اینکه انتقال میزان تولید به مردم مهم است، عنوان کرد: در ابتدا تولید نفت در اروندان حدود ۲۱۰ تا ۲۴۰ هزار بشکه بوده اما در حال حاضر تولید غرب کارون بیش از ۴۵۰ هزار بشکه نفت است و بزودی به ۵۰۰ هزار بشکه خواهید رسید.

 

مدیر عامل نفت و گاز اروندان با بیان اینکه مهم ترین شاخص یک‌ مسئول باید خدمت به کشور از طریق مسئولیتی که به وی می دهند باشد، اظهار کرد: برای ما این مسئولیت با تولید نفت تعریف شده است، خوشبختانه نفت اروندان در این مهم موفق بوده است.بطور مثال در میدان آزادگان شمالی بیشتر نگهداشت تولید انجام شده است.

 

عذاری اهوازی اضافه کرد: در میدان آزادگان جنوبی نیز بیشتر تولید انجام می شود و اکنون روزانه ۱۳۵ هزار بشکه نفت تولید می شود در حالی که وقتی کار را تحویل گرفتیم ۸۴ هزار بشکه بود.

 

وی بیان کرد: در ۲ هفته اخیر با نصب ۲ خط لوله جدید بصورت اضطراری در دارخوین از تولید ۹۰ هزار بشکه, به بیش از ۱۰۰ هژار بشکه در روز رسیدیم، در واقع می توان گفت این شرکت همیشه در تولید جلوتر از حد تعیین شده است.

 

نفت اروندان در حال تبدیل شدن به قطب قرآن صنعت نفت

مدیرعامل نفت و گاز اروندان با بیان اینکه این شرکت در حوزه مسیولیت های اجتماعی و مسایل فرهنگی اقدامات بسیاری انجام داده، تصریح کرد: برخی روستاهای منطقه بودن که تنها یک قرآن داشتند اما الان همان روستا ۳۰۰ حافظ قرآن دارد و این شرکت در حال تبدیل شدن به قطب قرآن صنعت نفت است.

 

عذاری اهوازی ادامه داد: در زمینه پژوهش اقدامات به گونه ای بوده که شیب نمودار کاملا عمودی حرکت داشته است.

 

وی با اشاره به برعهده گرفتم طرح توسعه بند کرخه توسط نفت و گاز اروندان گفت: برای ایجاد اشتغال در این طرح می توان از بومی های محلی افراد جذب کرد و شاید برای حدود یک هزار نفر اشتغال ایجاد کند که این برای منطقه بسیار مهم است.

 

با وجود ارتقا ارتباطات، باید در زمینه رسانه بسیار کار کرد

همچنین امید نصیری مدیر روابط عمومی نفت و گاز اروندان خطاب به خبرنگاران گفت: از زحمات خبرنگاران جان برکفی که در سینه سار رسانه کشور هستید تقدیر می کنم و روز خبرنگار را تبریک عرض می کنم.

 

وی با بیان اینکه امرور برای بازدید به منطقه دارخوین آمده ایم تا کار خطیر صنعتگران نفت در نوک پیکار و خط مقدم نفت کشور را با هم ببینیم، گفت: مشاهده کردید کارکنان با چه سختی در حال چرخش چرخ اقتصادی نفت هستند.

 

مدیرروابط عمومی نفت و گاز اروندان با اعلام اینکه مدیرعامل شرکت همیشه با آغوش باز از رسانه ها استقبال کرده اند، عنوان کرد: با توجه به وجود هوش مصنوعی و ارتقا ارتباطات، هرچه در بحث رسانه ای کار کنیم باز هم کم است.

 

نصیری افزود: از همه اهالی رسانه که همراه ما بوده، قلم زده و عکس گرفته اند قدردانی می کنم.

 

در حاشیه بازدید خبرنگاران از منطقه دارخوین، میلاد گماری سرشیفت منطقه اظهار کرد: میدان نفتی دارخوین در سال 83 برای تولید حدود 150 هزار بشکه نفت و تزریق 280 میلیون مترمکعب درروز طراحی شد که این تولید از سال 87 عملیاتی شد.

 

وی با بیان اینکه با گذرزمان کاهش تولید داشتیم، افزود: طبق پیش بینی شرکت ایتالیایی که همکارشرکت ملی نفت برای توسعه دارخوین بوده، تا امروز 85 هزار بشکه در نظرگرفته شده بود که با تلاش مسولین اکنون تولید روزانه حدود 100 هزار بشکه و حتی بیشتر را شاهد هستیم.

 

گماری بیان کرد: در حال حاضر روزانه 270 میلیون تزریق گاز داریم. این کارخانه سه ترین نفت، سه ترین گاز، یک واحد تصفیه و یک واحد تزریق آب پسماند دارد که هر ترین نفتی حدود 50 هزار بشکه ظرفیت تولید دارد.

 

سرشیفت منطقه دارخوین ادامه داد: ترین های گاز پرفشار هستند و روزانه تا 100 میلیون فوت مکعب استاندارد به زمین تزریق می کنند.

 

وی با بیان اینکه در این منطقه 31 چاه طراحی شده، تصریح کرد: در مناطق نفتی کار از چاه دوم آغاز می شود، 27 چاه نفتی، 3 چاه گازی و یک تزریق آب وجود دارد که همه از لایه های فهلیان هستند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها