آخرین جزئیات و اطلاعات از شروع فصل جدید فوتبال

احتمال تعویق لیگ برتر!

همه نگران استقلال و پرسپولیس!

روز ۲۵مرداد رقابت‌های لیگ برتر در فصل جدید آغاز می‌شود و در کمال ناباوری، استقلال و پرسپولیس هنوز ورزشگاه میزبان خود را معرفی نکرده‌اند. ورزشگاه آزادی سال‌هاست پوسیده و بوی زنگ‌زدگی از تمام راهروهای آن می‌آید. این ورزشگاه نیاز به بازسازی دارد و با تصمیم مسئولان واختصاص بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی، مرمت آن آغاز شده است.
کد خبر: ۱۴۶۷۶۰۶
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
 
ورزشگاه آزادی کلیدی‌ترین و مهم‌ترین ورزشگاه کشور است چراکه علاوه بر میزبانی از بازی‌های استقلال و پرسپولیس، میزبان رقابت‌های ملی و همین‌طور لیگ قهرمانان آسیا نیز هست.از این رو، برگزاری بازی‌های اول ایران در دور نهایی مقدماتی جام‌جهانی در اصفهان برگزار خواهد شد. روز گذشته وزیر ورزش هم به بلاتکلیفی میزبانی سرخابی‌ها واکنش نشان داد و گفت: «امیدواریم برای چند بازی اول آنها مدیریت صورت بگیرد. دستور دادیم حتی از خزانه چمن ورزشگاه آزادی استفاده شود. تامین ورزشگاه با خود باشگاه‌هاست. به فدراسیون هم اعلام کردیم به فکر ورزشگاه جایگزین باشند.» 
سرجمع تمام بحث‌ها این است که بلاتکلیفی محض وجود دارد و در عین حال استقلال و پرسپولیس کاملا بی‌خیال هستند و گویی هیچ نگرانی ندارند. 
   
بی‌خیالی سرخابی‌ها
اولین ورزشگاهی که برای میزبانی دو باشگاه اعلام شد، ورزشگاه تختی تهران بود که تصاویر منتشر  شده از آن نشان داد چمن مطلوبی ندارد. با وجود بازدید چندباره و تلاش برای احیای زمین آن، تا این لحظه مشکل حل نشده و تختی نمی‌تواند میزبان باشد. سازمان لیگ به شدت از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گلایه دارد و مسئولان آن می‌گویند ای‌کاش به جای برگزاری اردو در ترکیه، احساس نگرانی کرده و ورزشگاه محل برگزاری مسابقات خود را انتخاب می‌کردند.در خبرهای هفته گذشته این موضوع دیده شد که استقلال قصد دارد میزبانی خود را به مشهد ببرد و پرسپولیس هم عازم اراک شود. جالب اینجاست که دو باشگاه نامه رسمی نداده‌اند و درخواست در حد حرف بوده است. استقلالی‌ها بدشان نمی‌آید هم بازی‌های خود در لیگ و هم لیگ قهرمانان را به مشهد ببرند ولی دچار یک اشتباه شده‌اند. مشهدی‌ها حاضر نیستند ورزشگاه امام رضا(ع)رابه استقلال بدهند و ورزشگاه ثامن پیشنهاد آنها بوده که البته وضعیت خوبی ندارد. این ورزشگاه سال‌هاست در لیگ‌برتر میزبان نبوده است. احتمال حضور پرسپولیس در اراک زیاد است اما هنوز اقدام رسمی صورت نگرفته است. 
   
دستور جدید
سازمان لیگ به دلیل نگرانی از میزبانی سرخابی‌ها مشغول مکاتبه با اداره کل ورزش استان‌ها و هیات‌های فوتبال‌ است. آنها خود را برای هر احتمالی آماده کرده‌اند. تا این لحظه تهران وحومه شانس بیشتری برای میزبانی دارند و مسئولان سازمان لیگ هم ترجیح‌شان همین است. استقلالی‌ها موضع مثبتی نسبت به ورزشگاه شهر قدس دارند. چمن این ورزشگاه وضعیت مناسبی دارد. ورزشگاه تختی هم باب میل سرخابی‌هاست، به این شرط که وضعیت چمن آن تغییر کند. با دستور وزارت ورزش و پیگیری فدراسیون و سازمان لیگ، احتمالا ۱۵۰۰ متر از چمن خزانه ورزشگاه آزادی برای ترمیم چمن تختی به این ورزشگاه منتقل می‌شود. سازمان لیگ این اتفاق را بهترین راهکار برای حل کچلی‌های زمین تختی دانسته ولی به هر حال این موضوع هم زمان‌بر است. پیش‌بینی مسئولان این است که با ترمیم صورت گرفته، ورزشگاه تختی بتواند حداکثر ۴ تا ۵ هفته لیگ برتر را میزبانی کند و بعد از آن باید دوباره دنبال ورزشگاه جدید باشند!مشکل اینجاست که سرخابی‌ها باید درلیگ قهرمانان هم میزبان باشند.این یعنی اوضاع پیچیده‌ترمی‌شود. پیش‌بینی مسئولان این است تا سه ماه دیگر ورزشگاه آزادی خارج از دسترس است. گویا باید یک تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ شود تا این ابهام و بلاتکلیفی به پایان برسد. 

هاشمی: خودم از آزادی بازدید می‌کنم
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش درباره ترمیم ورزشگاه آزادی می‌گوید: «یک شرکت پیمانکار قوی که ذیل قرارگاه خاتم‌الانبیا فعالیت می‌کند، این کار را آغاز کرده. بودجه لازم هم پیش‌بینی شده است. ما باید ورزشگاه آزادی را به بهترین شکل ممکن به بهره‌برداری برسانیم. نباید دقت را فدای سرعت کنیم. اقدام سریع خدای ناکرده می‌تواند اتفاق سنگینی رقم بزند. من خودم تقریبا هفته‌ای یک بار از ورزشگاه آزادی بازدید می‌کنم و دنبال از بین بردن دغدغه‌ها هستیم.» 

Var گیر ضماتنامه!
قرار بود هفته گذشته شرکت تجهیز و توسعه بودجه مورد نیاز خرید کمک داور ویدئویی را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دهد ولی مهدی تاج گفت این موضوع میسر نشده است. روز گذشته خبرنگاران ازکیومرث هاشمی دراین باره پرسیدند و وزیر ورزش در پاسخ گفت: «صراحتا اعلام می‌کنم تفاهمی بین فدراسیون و شرکت تجهیز صورت گرفته.هر چیزی مورد تفاهم بوده باید اجرا شود. کوتاهی از هر طرف باشد، من پیگیری می‌کنم. بنا بر اطلاعاتی که دارم قرار شده فدراسیون فوتبال ضمانتنامه لازم را به شرکت تجهیز بدهد که ان‌شاا...همین هفته انجام خواهد شد. فدراسیون باید کمک کند که این اتفاق زودتر صورت گیرد.» 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها