در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

تلاش نتانیاهو برای گسترش بحران

به نظر می‌رسد تحلیل رژیم صهیونیستی و شخص بنیامین نتانیاهو بر این است که باید از فضای فعلی ایران و آمریکا که در مرحله انتقالی قرار دارند، هرچه زودتر برای گسترش بحران استفاده کرد.
به نظر می‌رسد تحلیل رژیم صهیونیستی و شخص بنیامین نتانیاهو بر این است که باید از فضای فعلی ایران و آمریکا که در مرحله انتقالی قرار دارند، هرچه زودتر برای گسترش بحران استفاده کرد.
کد خبر: ۱۴۶۶۷۷۸
نویسنده حسن هانی‌زاده | کارشناس جهان عرب

۲۸۹ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و شرایط در این منطقه همچنان بحرانی است. در واقع رژیم صهیونیستی در سکوت جامعه جهانی به کشتار مردم غزه ادامه می‌دهد و این رویکرد نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی تلاش دارد با ادامه کشتار مردم غزه بحران را گسترش دهد.

به این ترتیب تهدیدات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ اسرائیل علیه مردم لبنان به بهانه حمله به مجدل شمس در ارتفاعات جولان اشغالی از این حکایت دارد که فضای بحران غزه در حال انتقال به کشور‌های محور مقاومت است. بنیامین نتانیاهو نیز به طور جدی به دنبال این است که انتقام سختی از حزب الله بگیرد. علاوه بر این آنچه که سبب شده نخست وزیر اسرائیل در تهدیدات خود جدی باشد، سفر اخیر او به آمریکا و سخنرانی تحریک آمیزش علیه ایران و محور مقاومت است که با تشویق‌های مکرر اعضای کنگره آمریکا نیز همراه بود.

بنابراین مجموعه این عوامل نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به طور جدی به دنبال گسترش بحران است. همچنین اخیرا رژیم صهیونیستی نیز به بخشی از مناطق سوریه در درعا حمله کرده است و این نشان می‌دهد نتانیاهو به دلیل ناتوانی در تغییر معادله میدانی شهر غزه می‌خواهد جنگ را گسترش را بدهد. البته نتانیاهو قصد دارد در آستانه انتخابات ایالات متحده شرایطی فراهم کند که از هر دو نامزد حزب جمهوری خواه و دموکرات باج بگیرد، زیرا کامالا هریس و دونالد ترامپ در حال مسابقه دادن برای کسب لابی صهیونیستی و همچنین به دست آوردن کمک‌های سرمایه‌داران یهودی در آمریکا هستند؛ لذا این تلقی وجود دارد که آمریکا مجبور است از رژیم صهیونیستی در هر شرایطی پشتیبانی و حمایت کند. این درحالی است که برخی کشور‌های اروپایی با حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان مخالف هستند.

بنابراین با توجه به تهدیدات مکرر رژیم صهیونیستی و اینکه نتانیاهو تلاش دارد بعد از حمله به غزه بحران را به خارج از این منطقه انتقال دهد و البته تحلیل رژیم صهیونیستی و شخص بنیامین نتانیاهو نیز بر این است که باید از فضای فعلی ایران و آمریکا که در مرحله انتقالی قرار دارند، هرچه زودتر برای گسترش بحران استفاده کرد. به همین دلیل به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده اتفاقاتی در منطقه رخ خواهد داد و احتمال حمله گسترده به لبنان وجود دارد، چراکه تجربه هم ثابت کرده است که هرگاه رژیم صهیونیستی با بحران و بن‌بست داخلی روبرو می‌شود، برای انتقال بحران به خارج تلاش می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها