تلاش نتانیاهو برای گسترش بحران
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

تلاش نتانیاهو برای گسترش بحران

شکست نقشه صهیونیست‌ها در جولان

صهیونیست‌ها از روز شنبه با جنایت در مجدل شمس به‌دنبال آتش‌افروزی جدیدی در منطقه هستند،اما پروژه آنها تا این لحظه شکست خورده و نتوانسته‌اند به اهداف مورد نظر برسند.
کد خبر: ۱۴۶۶۷۵۲
 
پس ازآن‌که منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان شامگاه شنبه هدف موشک قرارگرفت، صهیونیست‌ها بلافاصله حزب‌ا... لبنان را عامل این حمله معرفی کردند، اما حزب‌ا...در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.با گذشت دو روز از این حادثه، اگرچه اسرائیل همچنان پروژه خود رادنبال می‌کند اما زوایای آن درحال روشن شدن است و برخی منابع رسانه‌ای فاش کردند که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده و به شهادت ۱۲نفر منجر شده است. 
   
۲ هدف اصلی صهیونیست‌ها
صهیونیست‌ها ازحمله به منطقه جولان،دوهدف اصلی رادنبال می‌کنند.اولین هدف آنها،گسترش دامنه جنگ ودرگیری مستقیم با حزب‌ا... لبنان است به این امید که بتوانند آمریکا را وارد ماجرا کرده وراه برون‌رفتی ازباتلاق غزه بیابند. ازابتدای جنگ غزه تاکنون در گزارش‌های مختلف و حتی در موضع‌گیری‌های مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا براین مسأله تصریح شده که نتانیاهو، بقای خود را در ادامه جنگ می‌بیند و به اشکال مختلف تلاش می‌کند مانع از پایان جنگ شود. با این‌حال دراین ۱۰ماه کاملا آشکار شده که صهیونیست‌ها توان مقابله با مقاومت را ندارند و برهمین اساس، تل‌آویو به‌دنبال درگیر کردن مستقیم آمریکا در جنگ است. راهی که اکنون توسط نتانیاهو برای این کار در نظر گرفته شده، درگیری مستقیم با حزب‌ا...لبنان است. 
هدف دوم صهیونیست‌ها که با هدف اول،رابطه تنگاتنگی داردایجاداختلاف در میان لبنانی‌هاوتحت فشار قراردادن حزب‌ا... و تضعیف جبهه مقاومت در لبنان است. در این هدف،اسرائیلی‌ها به‌دنبال احیای توطئه‌های قدیمی خوددر ایجاد اختلاف و آشوب داخلی در لبنان و تحریک اقلیت‌های دروزی علیه مقاومت هستند. این تلاش‌های اسرائیل رانمی‌توان ازتوطئه‌های قبلی این رژیم، از جمله پروژه مخربی که همزمان باآغازبحران سوریه درسال۲۰۱۱ دنبال می‌کرد،جدا دانست؛ جایی که رژیم اشغالگر چهار روستای جولان اشغالی سوریه ازجمله مجدل شمس، بقعاثا، مسعده و عین‌قنیا را مورد حمله قرارداد تا پروژه «اسرائیلی‌سازی» این روستاها را تسریع کند.تلاش برای تغییرهویت عربی وسوری جولان اشغالی، پروژه‌ای است که صهیونیست‌ها ازسال۱۹۶۷ تاکنون دنبال می‌کنندوتلاش کرده‌اند اهالی جولان را که تقریبا ۴۲هزارنفرهستند،مجبوربه جدایی ازهویت سوری خودکنند و اصطلاحا آنها را«شهروند» اسرائیل بنامند.
   
اعتراض اهالی مجدل شمس به نتانیاهو
اما تحولات اخیر و واکنش مردم جولان و همچنین رهبران جامعه دروزی به این اتفاق، محاسبات صهیونیست‌ها را به هم ریخت و نشان داد که در هدف خود شکست خورده‌اند.درهمین زمینه می‌توان به مخالفت شدید و اعتراضات اهالی جولان اشغالی به سفر دیروز نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به این منطقه اشاره کرد.براساس گزارش‌ها اهالی منطقه بعدازمطلع‌شدن از ورود نتانیاهو، با تشکیل تجمعی سعی کردند جلوی ورود اوبه مجدل شمس را بگیرند.خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از خبرنگار خود گزارش داد اهالی جولان اشغالی همزمان با ورود نتانیاهو به این منطقه شعار«فاشیست» و«جنایتکار» علیه نتانیاهو سر داده‌اند و در تلاش برای بیرون کردن او از مجدل شمس هستند.همچنین باید به مواضع رهبران سیاسی ومعنوی دروزی‌هااز جمله ولید جنبلاط، طلال ارسلان، رئیس حزب دموکراتیک لبنان؛ شیخ امین الصائق، نماینده برجسته دروزی‌ها در لبنان و شیخ یوسف جربوع، نماینده جامعه دروزی در سوریه اشاره کرد که درباره فتنه‌افروزی‌های رژیم صهیونیستی هشدار داده و با رد اتهامات این رژیم علیه حزب‌ا...درحادثه مجدل شمس تأکید کردند: مقاومت تنها راه برای محافظت ازمردم است و حزب‌ا...هرگز از قواعددرگیری فراترنمی‌رودو تحت هیچ شرایطی غیرنظامیان را هدف قرارنمی‌دهد.دراین میان مواضعی که شخص ولید جنبلاط به‌عنوان برجسته‌ترین رهبر جامعه دروزی، در حمایت از مقاومت در برابر فتنه‌ها و اتهامات اسرائیل اتخاذ کرد و تماس‌های وی با رهبران دروزی در لبنان و خارج از آن، یک اقدام پیشگیرانه مؤثر مقابل توطئه صهیونیست‌ها برای تحریک جامعه دروزی علیه مقاومت بود.ولید جنبلاط که پیشتر اختلافات سیاسی زیادی با حزب‌ا...داشت، از ابتدای ورود مقاومت لبنان به نبرد طوفان‌الاقصی همواره از حزب‌ا...و عملکرد آن در این نبرد دفاع کرده است ودرواکنش به حادثه مجدل شمس هم به این موضع پایبند بود ودراولین موضع‌گیری خود در واکنش به اتهام‌زنی تل‌آویو علیه مقاومت لبنان، بر ضرورت آگاهی از نقشه شوم اسرائیل برای شعله‌ور کردن درگیری‌ها درلبنان تأکید واعلام کرد: حزب‌ا...همان‌طور که دربیانیه خود تأکید کرده است،هیچ ارتباطی با حادثه انفجار درمجدل شمس نداردوما همچنان کنار مقاومت و همه رزمندگانی که با جنایات و اشغالگری اسرائیل مقابله می‌کنند، ایستاده‌ایم.
ازطرف دیگر طلال ارسلان، رئیس حزب دموکراتیک لبنان و از دیگر رهبران برجسته جامعه دروزی نیز موضعی مشابه جنبلاط اتخاذ و تأکید کرد: آنچه در مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه رخ داد، چیزی جز تلاش نفرت‌انگیز و شکست‌خورده از سوی اشغالگران اسرائیلی برای از بین بردن ماهیت جغرافیایی و عربی جولان نیست. ما هرگز هیچ توطئه‌ای علیه هویت سوری و عربی جولان را نمی‌پذیریم و تنها با مقاومت می‌توان وضعیت عادی این منطقه را به آن برگرداند.

جنگ با لبنان مساوی است با ویرانی اسرائیل
اسحاق بریک، ژنرال سابق ارتش رژیم‌صهیونیستی در یادداشتی که در پایگاه خبری «نیوز وان» منتشر شد، سناریویی از شرایطی را که اسرائیل در صورت ورود به جنگ با حزب‌ا... دچار آن خواهد شد، ترسیم کرد.
در این یادداشت آمده است: اگر ما جنگ در غزه را متوقف کنیم، می‌توان این فرض را داشت که حزب‌ا... نیز مواضع خود را تلطیف می‌کند و حاضر به آتش‌بس خواهد شد. با این اقدام اسرائیل زمان کافی برای آماده‌سازی جبهه داخلی برای جنگ بعدی و بازسازی ارتش خود جهت آماده شدن برای جنگی منطقه‌ای پیدا خواهد کرد اما در زمان حاضر اسرائیل قادر به مقاومت در برابر این شرایط نخواهد بود.
در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: افزایش تنش در شمال، ما را وارد جنگ منطقه‌ای فراگیری خواهد کرد که دست‌ آخر منجر به ویرانی اسرائیل می‌شود.
او در این زمینه افزود: آنهایی که براساس احساسات شخصی نشأت‌گرفته از حس انتقام‌جویی تصمیم‌گیری می‌کنند، در واقع می‌خواهند اسرائیل را وارد جنگ منطقه‌ای کنند؛ جنگی که در آن هر روز باید منتظر سقوط هزاران موشک و گلوله‌های موشکی و پهپاد باشیم. این حملات به‌سوی جبهه داخلی و شهرهای ما مانند گوش‌دان و خلیج حیفا، تأسیسات انرژی، سامانه‌های تأمین آب، سکو‌های تولید گاز در دریا، زیرساخت‌های صنایع و حمل‌و‌نقل، پایگاه‌های ارتش اسرائیل چه نیروی هوایی و فضایی و چه نیروی دریایی و زمینی خواهد بود و در نتیجه آن اسرائیل خسارات شدیدی را متحمل و اسرائیل به‌کلی ویران خواهد شد.ژنرال بریک بعد از آن به رهبران رژیم‌صهیونیستی توصیه می‌کند: تنها یک راه برای توقف این رقص شیطانی وجود دارد، جنگ شمشیرهای آهنین (تجاوز به نوار غزه) باید فورا پایان یابد و در هر صورت این جنگ ما را به‌سوی از بین بردن حماس رهنمون نخواهد کرد.
او در ادامه نوشت: اگر جنگ آغاز شود، علاوه بر ۳۰۰۰موشکی که روزانه به‌سوی ما شلیک خواهد شد و اسرائیل را ویران خواهد کرد، جنگ منطقه‌ای در پنج جبهه همزمان علیه ما شکل خواهد گرفت از لبنان، سوریه، مرز اردن، یهودا و سامره (کرانه باختری) گرفته تا هزاران هرج‌ومرج‌طلبی که در مناطق ۱۹۴۸ حضور دارند، علیه ما به جنگ خواهند پرداخت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها