گام‌به‌گام با طوفان الاقصی در روز ۲۹۸:

بمباران خونبار مناطق مسکونی نوار غزه

بمباران مناطق مسکونی نوار غزه طی بامداد امروز و نبرد نیرو‌های مقاومت با متجاوزان صهیونیست در کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.
کد خبر: ۱۴۶۶۶۹۰

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از المیادین، بمباران مناطق مسکونی نوار غزه طی بامداد امروز و نبرد نیرو‌های مقاومت با متجاوزان صهیونیست در کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

در حالی که بمباران مناطق مسکونی نوار غزه به‌شدت قبل همچنان ادامه دارد حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به کرانه باختری باعث وقوع درگیری‌های مسلحانه در این منطقه شد.

شهادت شهروندان فلسطینی در پی بمباران مناطق مسکونی غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز خانه‌های مسکونی در منطقه حمد  در خان یونس را بمباران کردند که در پی آن چند فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده و زخمی شدند.

گلوله باران یک پادگان و منطقه اشغالی توسط نیرو‌های مقاومت فلسطین

از سوی دیگر حمله نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری باعث وقوع درگیری‌های مسلحانه در این منطقه شد.

 نظامیان صهیونیست به منطقه وادی السمن  در جنوب الخلیل و بیت امر در شمال این منطقه حمله کردند. شهر قلقیلیه نیز شاهد یورش نظامیان صهیوینست و محاصره یک خانه مسکونی بود.

اردوگاه العین در شهر نابلس نیز یکی دیگر از مناطقی بود که نظامیان صهیونیست بامداد امروز به آن حمله ور شدند.

در جریان یورش این متجاوزان به کرانه باختری، درگیری‌هایی میان نیرو‌های مقاومت فلسطین و نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی در اردوگاه العین  در نابلس به وقوع پیوست.

بر همین اساس، گروهان‌ قدس مستقر در جنین اعلام کرد که موفق شدند پادگان سالم و شهرک اشغالی شاکید را گلوله‌باران کنند.

این درگیری‌های مسلحانه به روستای فحمه واقع در جنوب جنین نیز کشیده شد. نظامیان صهیونیست تعدادی از خودرو‌های فلسطینی‌ها را در منطقه سلواد  در شرق رام الله تخریب کردند.

حماس: نتانیاهو درباره توافق تبادل اسرا دروغ می‌گوید

از سوی دیگر جنبش حماس ادعا‌های دروغین نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در خصوص سنگ اندازی این جنبش در مسیر دستیابی به توافق رد کرد.

 عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حماس مانع دستیابی به توافق می‌شود، پوچ و عاری از صحت است.

وی افزود: این نتانیاهو است که امروز و فردا کرده و در مسیر توافق مانع تراشی می‌کند. میانجیگران بخوبی می‌دانند که جنبش حماس از خود انعطاف لازم را نشان داده و مسیر را برای دستیابی به توافق باز کرده است.

الرشق اضافه کرد: حماس از قطعنامه شورای امنیت و سخنان بایدن درخصوص آتش‌بس و عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از نوار غزه و توافق تبادل اسرا استقبال کرد، اما نتانیاهو با این موارد مخالفت کرد.

وی گفت: نتانیاهو درباره موافقتش با این طرح و اصلاحات ارائه شده از سوی حماس دروغ می‌گوید. همه می‌دانند وی شروط اضافی را به ما تحمیل می‌کند که پیشتر در پیشنهادات طرف صهیونیستی نیامده بود. این شروط در هیچکدام از پیشنهادات میانجیگران نیز ارائه نشده بود.

تل آویو: در سخت‌ترین شرایط امنیتی قرار داریم

از سوی دیگر رئیس رژیم غاصب صهیونیستی و رئیس جریان معارض در این رژیم به وقوع درگیری‌های شدید در اراضی اشغالی طی ساعات گذشته واکنش نشان دادند.

 یائیر لاپید، رئیس جریان معارض در رژیم صهیونیستی در خصوص این اوضاع گفت: ما در لبه پرتگاه نیستیم بلکه در داخل این پرتگاه قرار داریم.

وی اضافه کرد: امروز تمام خطوط قرمز زیر پا گذاشته شد.

پایگاه خبری النشره لبنان، دوشنبه شب به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد  هزاران صهیونیست معترض تندرو راستگرا در اعتراض به محاکمه نظامیانی که اقدام به شکنجه اسرای فلسطینی در غزه کردند به دادگاه نظامی در بیت لید مجاور با شهرک نتانیا حمله کردند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی این نظامیان وحشی را دادگاهی می‌کند که موضوع شکنجه اسرای فلسطینی سابقه طولانی در این رژیم متجاوز دارد و تنها به دلیل آنکه مسأله شکنجه این اسرا در پایگاه «سدی تیمان» به بیرون درز پیدا کرد، نظامیان مذکور دادگاهی شدند.

در همین خصوص رئیس رژیم غاصب صهیونیستی نیز به اوضاع متشنج اراضی اشغالی واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه الجزیره، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما در یکی از سخت‌ترین هفته‌ها از لحاظ اوضاع امنیتی به سر می‌بریم.

وی اضافه کرد: از معترضان می‌خواهم این پایگاه نظامی را ترک کنند و اجازه دهند ارتش به وظایف خود عمل کند.

پایگاه خبری «واللا» رژیم صهیونیستی گزارش داد که در پی یورش صهیونیست‌های تندرو به ساختمان دادگاه نظامی شهرک بیت لید که اقدام به محاکمه نظامیان صهیونیست کرده بود، پلیس با معترضان درگیر شد و از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آن‌ها استفاده کرد.

رادیو ارتش اشغالگران گزارش داد  حدود ١٢٠٠ تظاهرات کننده به شهرک بیت لید رسیدند و ده‌ها نفر توانستند به آن یورش ببرند.

به گزارش این منبع، ارتش اشغالگران نیرو‌های خود را از کرانه باختری و سه گردان خود را که قرار بود به نوار غزه اعزام کند به سمت اردوگاه بیت لید در مجاور شهرک نتانیا فرستاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها