بسیج غیرت جهانی علیه باند جنایتکار

رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب کشورمان به نکات مهمی درخصوص ماهیت رژیم اشغالگر قدس و کارکرد آن در منطقه اشاره فرمودند:«رژیم صهیونیستی یک دولت نیست؛ یک باند جنایتکار، یک باند قاتل و یک باند تروریست است.»
کد خبر: ۱۴۶۶۶۸۸
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل
 
آنچه رهبر معظم انقلاب نسبت به آن تاکید دارند، ماهیت قاتل و جنایتکار رژیم اشغالگر قدس است. در شرایطی که برخی کشورهای عربی و بازیگران منطقه چشمان خود را بر روی جنایات و نسل‌کشی مسلم رژیم کودک‌کش اسرائیل بسته و درصدد شناسایی این رژیم به عنوان یک بازیگر رسمی هستند، رهبر حکیم انقلاب این رژیم را یک باند تروریست و قاتل معرفی نموده‌ و بر لزوم تصمیم جدی دنیا درباره حادثه غزه تاکید کردند. 

فراتر از تروریست
رژیم اشغالگر قدس نه‌تنها ماهیتی غیرقانونی و تروریستی دارد، بلکه مولد ترور، جنگ و توحش در نظام بین‌الملل است. حمایت‌های مستمر صهیونیست‌ها از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و تکفیری تا توحش سیستماتیک علیه ساکنان بی‌دفاع فلسطین، جملگی نمادها و مصادیق این ترور نهادینه‌شده در اراضی اشغالی است. در این میان، نمی‌توان از نقش آمریکا به‌سادگی عبور کرد. حجم و میزان حمایت تسلیحاتی آمریکا از عملیات وقیحانه وغیرانسانی نسل‌کشی درغزه و ارسال بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی و ۵۰۰ پوندی برای بمباران مناطق غیرنظامی در رفح و خان‌یونس به‌وضوح نشان می‌دهد دولت مستقر در واشنگتن نه‌تنها عزمی برای توقف جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه ندارد، بلکه در نسل‌کشی دهشتناک با تل‌آویو هم‌پیمان است. در هرحال، ما از رژیمی سخن می‌گوییم که نه‌تنها مصداق ترور، بلکه مولد ترور است! 
   
روایتگری واقعی از صهیونیسم
از سوی دیگر، تعبیر به‌کار گرفته‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را می‌توان مصداق نوعی روایتگری واقعی از صهیونیسم و متعلقات آن تلقی کرد. رژیم اشغالگر قدس در طول سال‌های تلخ اشغال فلسطین، از طریق رسانه‌های غربی و امپراتوری اقتصادی خود، توانسته تصویرسازی کاذبی نسبت به ماهیت و کارکرد این رژیم صورت دهد اما در جریان جنگ اخیر غزه همه این معادلات تغییر کرد. بیداری جهانی و شکل‌گیری گفتمان مقاومت در سطح فرامنطقه‌ای سبب شده تا بیش از پیش، هویت و ماهیت صهیونیست‌ها برای افکار عمومی منطقه و دنیا مشخص شود.تاکید می‌شود که امروز خیزش جهان علیه صهیونیسم، وارد فاز تازه‌ای شده و حتی شکاف علنی میان ملت-دولت را در غرب شکل داده است. در آمریکا، برای نخستین بار طی دوران پس از اشغال فلسطین، هزاران دانشجو در مخالفت با موجودیت اسرائیل توسط پلیس دستگیر می‌شوند و صدها هزار نفر دیگر در خیابان‌ها خشم خود را درخصوص جنایات مستمر تل‌آویو علیه فلسطینیان ابراز می‌کنند. در اروپا نیز همین وضعیت حاکم است. در جای جای اروپا، شهروندان و جوانان به صحنه آمده و فریاد رسایی را علیه تروریستی‌ترین رژیم جهان سر می‌دهند. 
   
غیرت جهانی 
این خیزش و غیرت جهانی، جایی برای تنفس رژیم جنایتکار صهیونیستی باقی نگذاشته و حتی تنفس مصنوعی غرب به تل‌آویو نیز نتوانسته در این خصوص تاثیرگذار باشد. خشم فراگیری فارغ از لایه‌های قدرت سیاسی میان شهروندان آمریکایی در مخالفت با موجودیت و ماهیت رژیم اشغالگر قدس شکل گرفته است. تصور می‌شود این مخالفت صرفا محدود به جنگ غزه و نوع مواجهه صهیونیست‌ها با کودکان فلسطینی است،اما چنین تصوری درست نیست. نوع اعتراضات دانشگاهی و خیابانی در آمریکا و شعارهایی که سر داده می‌شود، بیانگر عمق نفرت بی‌سابقه‌ای است که علیه رژیم صهیونیستی در سراسر جهان شکل گرفته و قرار نیست با پایان جنگ غزه فروکش‌کند.

تبیین یک واقعیت 
برهم‌کنش تروریسم صهیونیستی و دیگر انواع تروریسم دریک بسترزمانی واحد، پرده از ارتباط مستقیم تروریسم مولد (رژیم اشغالگر قدس) و گروه‌های تروریستی وابسته به آن بر‌می‌دارد. در این میان، صهیونیسم متغیری مستقل و دیگر گروه‌های تروریستی متغیر وابسته محسوب می‌شوند. بسی قابل‌تامل است که همواره عملیات‌های تروریستی جیش‌الظلم، داعش، احرار الشام و دیگر گروه‌های منحوس تروریستی دقیقا زمانی رخ می‌دهد که دشمن صهیونیستی در تنگناست و صحنه را در میدان جنگ (جنگ غزه) از دست داده است. به عبارت بهتر، تروریسم صهیونیستی آبشخور همه گروه‌های تروریستی در جهان به‌شمار می‌آید. بسی قابل‌تامل است که سلاح تروریست‌های تکفیری نه‌تنها هیچ‌گاه به سوی صهیونیست‌ها نشانه نمی‌رود، بلکه درحمایت ازرژیم اشغالگر قدس به حرکت در می‌آید. تروریسم تکفیری بدون فرمان نهایی واشنگتن و تایید عملیاتی تل‌آویو، حق کمترین تحرک و اراده‌ای ندارد. ما با شبکه‌ای تروریستی مواجه‌ایم که تروریست‌های رژیم اشغالگر قدس در بخش مویرگی آن جایابی شده‌اند. قطعا این مویرگ‌ها زمانی برای همیشه کارایی خود را از دست می‌دهند و می‌میرند که رگ‌ها و شاهرگ اصلی این شبکه هدف قرار داده شود. در عرصه جهاد تبیین، بیش از هر زمان دیگری نیاز به تشریح این شبکه تروریستی پیچیده، اما ملموس برای افکار عمومی منطقه و جهان داریم. پس در اینجا هم نیاز به پاسخ نظامی ــ عملیاتی و هم نیاز به کنشگری در عرصه شناخت و تبیین داریم. وقوع جنگ غزه و مواجهه افکار عمومی دنیا با جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، نابودی اسرائیل و صهیونیسم را تبدیل به یک مطالبه همگانی در دنیای امروز ساخته است، مطالبه‌ای که قطعا در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها